سرآمدی در پژوهش، از الزامات نقش الگویی معلمی است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، سرآمدی در پژوهش را از الزامات نقش الگویی معلم دانست و گفت: تجربه‌نگاری‌هایی همچون آنچه در طرح «من امانت‌دارم» اتفاق افتاده است، می‌تواند در پیشبرد اهداف تعلیم‌وتربیت در راستای ساحت‌های سند تحول بنیادین بسیار مؤثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه چهاردهم اسفندماه_ در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره «من امانت‌دارم» با اشاره به آغاز این جشنواره در استان اصفهان، اظهار کرد: بسیاری از ایده‌ها و طرح‌ها از استان آغاز شده است و به سراسر کشور تعمیم داده می‌شود، به همین دلیل نقش الگویی اصفهان بسیار زیاد است و طرح «من امانت‌دارم» نیز از طرح‌هایی است که ظرفیت اجرا در سایر استان‌های کشور را دارد.

وی با بیان اینکه از منظر کلی هیچ تفاوتی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد، افزود: معلم از منظر دین مبین اسلام یک مربی است، چراکه تنها در بعد علمی با دانش‌آموز کار می‌کند، اما مربی دانش‌آموز را تربیت می‌کند و با او رابطه ویژه‌ای دارد؛ نگاه دانش‌آموز در نحوه پوشش، گفتار و رفتار به مربی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، تنزل‌دادن جایگاه معلم را به آموزش‌دهنده ظلم دانست و تصریح کرد: یک فایل صوتی یا تصویری نیز می‌تواند آموزش دهد، اما نمی‌تواند مربی باشد و این نکته به‌خوبی در دوران کرونا خود را نشان داد؛ چراکه فکر می‌کردند به‌تدریج شیوه آموزش تغییر خواهد کرد، اما در نهایت متوجه شدند که هیچ جایگزینی برای معلم وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه به‌روز بودن از الزامات نقش الگویی معلم است، گفت: معلم باید در همه امور چند گام از جامعه جلوتر باشد، زیرا قرار است تکیه‌گاه باشد و دیگران از او بیاموزند.

ابراهیمی سرآمدی در پژوهش را از دیگر الزامات نقش الگویی معلم دانست و ادامه داد: تجربه‌نگاری‌هایی همچون آنچه در طرح «من امانت‌دارم» اتفاق افتاده است، می‌تواند در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در راستای ساحت‌های سند تحول بنیادین بسیار مؤثر و راه‌گشا باشد.

وی اضافه کرد: معلم امانت‌دار بهترین خلقت الهی است و هیچ‌یک از موجوداتی که خداوند متعال آفریده است؛ خلیفه‌الله نشدند و این تمایز و برتری به دلیل وجود خرد، اندیشه و فطرت الهی انسان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این نکته که بهترین خلقت خدا به‌عنوان امانت در دست معلم قرار گرفته است، اظهار کرد: تنها جسم انسان در دست معلم امانت نیست، بلکه فکر و اندیشه آن نیز بخشی از این امانت است و به همین دلیل معلم باید امانت‌دار خوبی باشد.

وی خاطرنشان کرد: همان‌گونه‌که از یک طلای امانتی با دقت و حساسیت بسیار زیادی مراقبت می‌کنیم، باید از فرزندان خانواده‌ها که به منزله جان آن‌ها هستند، نیز با حساسیت ویژه‌ای مراقبت شود.

کد خبر 645511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.