سطح اکسیژن مغز افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت پایین است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت دچار سطح پایین اکسیژن در مغز می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه Waterloo در کانادا و دانشگاه Drexel در فیلادلفیا در ایالات متحده آمریکا به منظور بررسی تاثیر کرونای طولانی مدت بر سطح اکسیژن در مغز، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از افراد که درگیر بیماری کووید -۱۹ نشده بودند را با افرادی که این بیماری را تجربه کرده بودند، مقایسه کردند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه چندین آزمون مربوط به ارزیابی عملکرد مغز انجام دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد سطح اکسیژن مغز افرادی که درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند، هنگام انجام آزمون‌های یادشده افزایش پیدا نکرد، در حالی که در شرایط طبیعی سطح اکسیژن در قسمت‌های خاصی از مغز هنگام انجام دادن این آزمون‌ها افزایش پیدا می‌کند. پژوهشگران معتقدند که کاهش سطح اکسیژن در خون ممکن است از جمله دلایل بروز اختلالات ذهنی در میان افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ باشد.

محققان مطالعه مشابه دیگری انجام دادند و ۲۰۰۰ فرد بین ۱۸ تا ۵۶ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. افرادی که درگیر بیماری کووید -۱۹ شده بودند در تمرکز کردن با مشکل مواجه می‌شدند و دچار اضطراب و افسردگی نیز شده بودند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود و تاثیر واکسیناسیون نیز در این زمینه مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Brain, Behavior & Immunity-Health منتشر شده است.

کد خبر 645276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.