بیماری کووید-۱۹ سطح هوش را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیماری کووید-۱۹ باعث می‌شود سطح هوش افراد مبتلا به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر بیماری کووید -۱۹ بر سطح هوش افراد مطالعه جدیدی انجام دادند و وضعیت ۸۱ هزار و ۳۳۷ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند؛ ۱۳ هزار نفر از افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند. همه افراد شرکت کننده در مطالعه در یک آزمون خاص شرکت کردند تا جنبه‌های مختلف توانایی شناختی آن‌ها ارزیابی شود.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر افرادی که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، حتی افرادی که نوع خفیف ابتلای بیماری را تجربه کرده بودند در انجام بسیاری از قسمت‌های آزمون با مشکل مواجه شدند. بیشترین مشکل هنگام حل مسائلی که نیاز به استدلال و مهارت برنامه‌ریزی داشت رخ داد.

نتایج مطالعات پیشین نیز تأثیر ویروس کرونا بر عملکرد مغز، مشکلات تمرکز و انتخاب کلمه را تأیید کرد. به گفته محققان، بیمارانی که به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کرده بودند بیشترین مشکل را در زمینه توانایی‌های شناختی داشتند و ضریب هوشی آن‌ها هفت واحد کاهش یافته بود.

متخصصان معتقدند که تب بالا و مشکلات تنفسی باعث کاهش عملکرد ذهن می‌شود، اما تنها ۴.۸ درصد افراد علائم طولانی مدت مربوط به کاهش عملکرد ذهن را تجربه کردند در صورتی که علائم دیگر افراد پس از گذشت زمان بهبود یافته بود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که علائم بیماری کووید -۱۹ طولانی مدت شامل تنگی نفس، سردرد، درد عضلانی، سرگیجه، مشکلات تمرکز و مه مغزی می‌شود.

کد خبر 511016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.