ضرورت توسعه سیستم‌های هوشمند انرژی

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: برای توسعه ساختمان‌های هوشمند، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و برق منطقه طرح‌هایی ارائه کرده‌اند که باید تقویت شود و طرح‌های تشویقی بیشتری نیز باید برای مصرف‌کنندگان در نظر بگیریم.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت استفاده از تجهیزات هوشمند در موتورخانه ساختمان‌ها، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم انرژی را به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم که در موتورخانه و واحدهای ساختمانی، تجهیزات مطلوبی را مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: در کنترل مصرف انرژی ابتدا خرید تجهیزات حائز اهمیت است؛ حتماً باید در زمینه مصرف انرژی ملزومات در سطح A قرار داشته باشد و پس از آن استفاده از سیستم‌های کنترلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: برای مصرف بهینه و صحیح انرژی حتماً باید از سیستم‌های کنترل هوشمند استفاده کنیم تا انرژی مصرفی در ساختمان به بهترین شکل ممکن کنترل شود.

وی تاکید کرد: این مسائل مربوط به خدمات فنی در حوزه بهبود مصرف انرژی است و دولت نیز می‌تواند طرح‌هایی در این زمینه ارائه دهد.

صفریان با اشاره به طرح‌های دولت در زمینه هوشمندسازی ساختمان، گفت: برای توسعه ساختمان‌های هوشمند، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز و برق منطقه طرح‌هایی ارائه کرده‌اند که باید تقویت شود و طرح‌های تشویقی بیشتری نیز باید برای مصرف‌کنندگان در نظر بگیریم.

وی افزود: علاوه بر این مسئله می‌توانیم از کمپانی‌های مختلف در جهت هوشمندسازی مصرف انرژی کمک بگیریم که معمولاً روند کار این شرکت‌ها متفاوت است؛ درواقع این نوع از شرکت‌ها «ذخیره‌سازی انرژی» در ساختمان را انجام داده و از محل ذخیره انرژی هزینه‌های خود را تأمین می‌کنند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: این مسائل می‌تواند در زمینه مصرف آب، برق و گاز مورد توجه قرار گیرد که البته هر یک از منابع انرژی شرایط و طرح‌های مخصوص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی در فرآیند هوشمندسازی مصرف برق، گاز و آب می‌توان طرح‌های خوب و کاربردی در نظر گرفت.

کد خبر 644293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.