طرح‌های حوزه هوشمندسازی باید به قانون تبدیل شود

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: هوشمندسازی موتورخانه به عملکرد دولت و طرح‌های آن وابسته است؛ درواقع برای گسترش موتورخانه‌های هوشمند باید طرح‌های بهینه‌تری با سرمایه بیشتر ارائه شود، همچنین طرح‌های تشویقی می‌تواند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته‌ باشد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقداماتی که دولت می‌تواند در راستای هوشمندسازی ساختمان‌های انجام دهد، اظهار کرد: به‌طورکلی برای هوشمندسازی مدیریت مصرف برق، آب و گاز می‌توان طرح‌های بسیار کاربردی ارائه داد.

وی افزود: درواقع دولت در این زمینه اقدامات بسیاری می‌تواند، انجام دهد که یکی از آن‌ها افزایش فعالیت شرکت‌های ESCO در حوزه مدیریت مصرف انرژی است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: ESCO شرکتی است که در زمینه ممیزی انرژی فعالیت می‌کند و در راستای مدیریت مصرف انرژی در ساختمان باید از این شرکت‌ها کمک بگیریم تا مصرف انرژی در موتورخانه بهینه شود.

وی تاکید کرد: زمانی که شرکت‌های ESCO بتوانند مصرف انرژی در موتورخانه را بهینه‌سازی کنند معمولاً از محل ذخیره انرژی هزینه‌های خود را نیز تأمین خواهند کرد.

صفریان با اشاره به نقش دولت در توسعه ساختمان‌های هوشمند، گفت: هوشمندسازی موتورخانه به عملکرد دولت و طرح‌های آن وابسته است؛ درواقع برای گسترش موتورخانه‌های هوشمند باید طرح‌های بهینه‌تری با سرمایه بیشتر ارائه شود، همچنین طرح‌های تشویقی می‌تواند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته‌باشد.

وی افزود: درواقع طرح‌های حوزه هوشمندسازی باید به قانون تبدیل شود و کمپانی‌های دولتی نیز باید در این مسیر همکاری کنند تا به مرور زمان ساختمان‌های مسکونی نیز هوشمندسازی شده و مصرف انرژی در موتورخانه‌ها به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

کد خبر 645717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.