هوشمندسازی چه نقشی در مدیریت انرژی دارد؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: با هوشمندسازی ساختمان بدون اینکه در تولید فرآیند انرژی تغییری ایجاد کنیم، می‌توانیم مصرف انرژی را مدیریت و به حد مطلوبی برسانیم.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت هوشمندسازی مدیریت انرژی در ساختمان، اظهار کرد: هوشمندسازی مدیریت انرژی یکی از مباحثی است که به خوبی می‌توان پیرامون آن استراتژی تدوین کرد.

وی افزود: در شرایط فعلی اگر بتوانیم نیمی از هزاران موتورخانه فعال در کشور را به سمت هوشمندسازی هدایت و با استراتژی صحیح، مراحل بعدی هوشمندسازی را طی کنیم، بخش بسیاری از مصرف انرژی را مدیریت کرده‌ایم.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: پس از هوشمندسازی موتورخانه می‌توانیم به کنترل مصرف انرژی در واحدهای مسکونی بپردازیم که در این مرحله مبحث BMS (Building Management System) مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: درواقع BMS که تحت عنوان Building Management System نیز شناخته می‌شود مرحله دوم هوشمندسازی مدیریت مصرف انرژی است که با پشت سر گذاشتن این مراحل می‌توان به راندمان مطلوبی در مصرف انرژی براساس استانداردهای مطرح جهانی دست یافت.

صفریان تاکید کرد: به طور کلی هوشمندسازی ساختمان بیشتر به همین مسائل اشاره می‌کند، اما از نظر مدیریتی و فنی مباحث بسیار گسترده و تخصصی در این حوزه مطرح می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر هوشمندسازی در مصرف انرژی گفت: هوشمندسازی ساختمان فرآیندی است که دولت می‌تواند برای آن استراتژی چند ساله تدوین کند. با هوشمندسازی ساختمان می‌توان سیر عظیم مصرف انرژی در کشور را کنترل کرد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی تاکید کرد: درواقع با هوشمندسازی ساختمان بدون اینکه در تولید فرآیند انرژی تغییری ایجاد کنیم، می‌توانیم مصرف انرژی را مدیریت و به حد مطلوبی برسانیم.

کد خبر 647287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.