لزوم پرداختن به مسائل انرژی در تحصیلات آکادمیک

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: مدیریت مصرف انرژی و مباحث مرتبط با این مسئله، حائز اهمیت است و باید در بین دروس همه رشته‌ها، بدون هیچ استثنایی مورد توجه قرار گیرد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم در راستای مدیریت مصرف انرژی اظهار کرد: یکی از رویکردهایی که در حوزه مدیریت مصرف انرژی مطرح می‌شود توجه به مسائل حقوقی است.

وی افزود: درواقع از نظر رویکرد حقوقی اقدامات مختلفی می‌توان در مدیریت مصرف انرژی انجام داد که یکی از آن‌ها استفاده از کمک ارگان‌های دولتی، مدیران و مسئولان است. در این حوزه می‌توان با ایجاد دستورالعمل، مصرف انرژی را در ارگان‌های مختلف بهینه‌سازی کرد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: به بیان دیگر در رویکرد حقوقی می‌توان با کمک بخش‌های مختلف دولت و مسئولان به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم را در حوزه مدیریت مصرف انرژی انجام داد.

وی تصریح کرد: در این حوزه دولت می‌تواند از ارگان‌های مختلف برای توسعه و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف انرژی کمک گیرد، از طرفی برخی از سازمان‌های فعال کشور می‌توانند نمایشگاه‌هایی پیرامون اهمیت مسائل مربوط به حوزه انرژی برگزار کنند.

صفریان در رابطه با اهمیت پرداختن به مسائل انرژی در تحصیلات دانشگاهی گفت: مدیریت مصرف انرژی و مباحث مرتبط با این مسئله، حائز اهمیت است و باید در بین دروس همه رشته‌ها، بدون هیچ استثنایی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: درواقع هر دانش‌آموز و دانشجویی باید نسبت به رشته تخصصی خود با مسائل حوزه انرژی آشنایی داشته باشد و با توجه به اهمیت مسائل انرژی، کسب آگاهی نسبت به آن بسیار حائز اهمیت است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: علاوه بر این موارد، برای اینکه بتوان جامعه را به سمت مدیریت صحیح انرژی هدایت کرد، باید از افرادی که در این حوزه مشارکت داشته‌اند، حمایت کرد.

وی در همین رابطه افزود: درواقع از منظر رویکرد حقوقی می‌توان اقدامات بسیاری برای مدیریت مصرف انرژی انجام داد که توجه به این مسائل می‌تواند به بهبود وضعیت انرژی و دستیابی به نتیجه‌ای مطلوب در این حوزه کمک کند.

کد خبر 663824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.