نقش جامعه در مدیریت مصرف انرژی چیست؟

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: در شرایط کنونی می‌توان از نظر فرهنگی جامعه را به نحوی آموزش داد که میزان مصرف انرژی در ساختمان‌ها کاهش یابد.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ویژگی‌های ساختمانی مطلوب از نظر مدیریت مصرف انرژی گفت: درواقع از نظر مدیریت مصرف انرژی در ساختمان باید رویکرد فنی‌مهندسی وجود داشته‌باشد.

وی افزود: به بیان دیگر برای مدیریت مصرف انرژی در ساختمان باید استانداردهای جهانی مورد توجه قرار گیرد و رویکردی مهندسی به شیوه ساخت وجود داشته‌باشد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: در شرایط کنونی می‌توان از نظر فرهنگی جامعه را به نحوی آموزش داد که میزان مصرف انرژی در ساختمان‌ها کاهش یابد.

وی تصریح کرد: درواقع می‌توان از مردم جامعه درخواست کرد که میزان گرمایش و سرمایش ساختمان را در حد دمای آسایش نگاه‌دارند و بیش از حد لازم برای گرمایش یا سرمایش خانه انرژی مصرف نکنند.

صفریان در رابطه با اهمیت اقتصادی مدیریت مصرف انرژی گفت: در حال حاضر باید از رویکرد اقتصادی به مسائل مدیریت انرژی توجه کرد تا با کمک خانواده‌ها مصرف انرژی کاهش یابد.

وی در همین رابطه افزود: درواقع اگر مدیریت انرژی را با رویکرد اقتصادی صحیحی تنظیم کنیم، می‌توانیم در همین شرایط به بهترین شکل ممکن از منابع انرژی خود استفاده کنیم.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی تاکید کرد: در این راستا باید روی فرهنگ‌سازی جامعه متمرکز شویم و از خانواده‌ها برای مدیریت مصرف انرژی کمک بخواهیم.

کد خبر 663085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.