ارتباط بین آلودگی هوا و بیماری پارکینسون چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که آلودگی هوا خطر بروز بیماری پارکینسون را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین آلودگی هوا و بیماری پارکینسون مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به بیش از ۲۲.۵ میلیون فرد در سال ۲۰۰۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. تقریباً ۸۴ هزار نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر بیماری پارکینسون بودند. محققان میزان آلودگی هوایی که افراد در معرض آن قرار داشتند را ارزیابی کردند و به مدت ۳۰ سال افراد را تحت نظر داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۴۳۴ نفر که در معرض بیشترین آلودگی هوا قرار داشتند، درگیر بیماری پارکینسون شدند. در حالی که ۳۵۹ نفر از هر ۱۰۰ هزار نفر که در مناطقی با کمترین میزان آلودگی زندگی می‌کردند به بیماری پارکینسون مبتلا شده بودند.

محققان با در نظر گرفتن دیگر عوامل خطر بیماری پارکینسون مانند سن، سیگار کشیدن و مصرف داروهای خاص، متوجه شدند که احتمال بروز بیماری پارکینسون در میان افرادی که در معرض بیشترین آلودگی هوا قرار داشتند، ۲۵ درصد بیشتر است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که آلودگی هوا نقش مهمی در پیشرفت بیماری پارکینسون دارد. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تائید شود.

کد خبر 643654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.