داروهای آرتریت روماتوئید بر بیماری‌های قلبی چه تاثیری دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروهای آرتریت روماتوئید خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آرتریت روماتوئید یک بیماری مزمن خودایمنی است که باعث بروز التهاب و تورم در مفصل‌ها می‌شود. در این بیماری، سیستم ایمنی به بافت‌های مفصلی سالم جمله می‌کند و باعث بروز درد، تورم و سفتی مفاصل می‌‎شود. با وجود اینکه بیماری آرتریت روماتوئید هیچ درمانی ندارد، اما با استفاده از بعضی روش‌ها می‌توان علائم مربوط به آن را تسکین داد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر داروهای آرتریت روماتوئید بر بیماری‌های قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، فرد مبتلا به آرتریت روماتوئید متوسط تا شدید را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروهای تعدیل کننده سیستم ایمنی و همچنین داروهای کاهش التهاب که برای تسکین علائم بیماری آرتریت روماتوئید مصرف می‌شود، خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، افرادی که به بیماری آرتریت روماتوئید مبتلا هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و سکته قلبی قرار دارند. التهاب ناشی از بیماری آرتریت روماتوئید باعث بروز تصلب شرایین می‌شود و این عامل خطری برای بیماری‌های قلبی عروقی در نظر گرفته می‌شود. البته عوامل خطر دیگر مانند فشار خون بالا، دیابت، چاقی و اضافه وزن نیز نقش مهمی در ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی دارد.

کد خبر 643322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.