مزایای ورزش کردن برای افراد بالای ۴۰سال چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان به هر دلیلی در میان افراد بالای ۴۰ سال که روزانه ورزش می‌کنند کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی مزایای ورزشش کردن برای افراد بالای ۴۰ سال، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف تقریباً ۸۲ هزار فرد بین ۴۲ تا ۷۸ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد به مدت یک هفته از ردیاب‌هایی استفاده کردند که فعالیت بدنی آن‌ها را ثبت می‌کرد. محققان این اطلاعات را با احتمال بستری شدن شرکت‌کنندگان در بیمارستان در سال‌های آینده تجزیه و تحلیل کردند.

پس از گذشت تقریباً هفت سال، بیش از ۴۸۰۰ نفر از افراد شرکت‌کننده در مطالعه به دلایل مختلفی در بیمارستان بستری شدند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که فعالیت بدنی داشتند کمتر از دیگران در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار داشتند. به طوری که خطر بستری شدن در بیمارستان در میان افرادی که فقط ۲۰ دقیقه در روز ورزش کرده بودند، در طول هفت سال بین چهار تا ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده بود.

به گفته محققان، فعالیت بدنی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سلامت ریه و قلب و کاهش التهاب کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، ورزش کردن میزان چربی بدن، کلسترول خون و فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین انجام دادن ورزش متوسط تا شدید در روز، حتی به مدت ۲۰ دقیقه، خطر بروز مشکلات سلامتی و بستری شدن در بیمارستان را کمتر می‌کند. ورزش کردن برای همه افراد در هر گروه سنی مناسب است، اما مزایای آن برای افراد مسن‌تر قابل‌توجه‌تر است.

نتایج این مطالعه در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

کد خبر 642787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.