اشاعه روزافزون معارف قرآنی به برکت انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اشاعه و ترویج روزافزون فرهنگ و معارف قرآن کریم از جمله دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد محمودی امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن‌ماه_ در افتتاحیه نمایشگاه ویژه قرآن و نسخ خطی کلام وحی اظهار کرد: تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی حافظ و حتی قاری قرآن به تعداد محدودی بودند و ظهور و بروز چندانی در زمان طاغوت نداشتند.

وی افزود: سال‌ها قبل در یک همایش بزرگ بین‌المللی قرآنی، وقتی حافظان قرآن کشورمان، آیات نورانی کتاب خدا را از حفظ تلاوت کرده بودند، برخی از اهل سنت حاضر در آن رویداد گفته بودند که قرآن خواندن ایرانیان شبیه تلاوت قرآن اهل سنت است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می‌دهد، حضور ایرانیان قبل از پیروزی در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم بسیار کمرنگ و ناچیز بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس اسلامی جلسات متعدد قرائت، تفسیر، حفظ و آموزش قرآن در همه سطوح برگزار می‌شود، افزود: تدریس قرآن و رشته‌های قرآنی در دانشگاه‌ها از جمله دستاوردهایی بود پس از پیروزی انقلاب محقق شد و عالمان دانشگاهی زیادی در این عرصه بروز و ظهور کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمودی اظهار کرد: علامه طباطبایی در کتاب بزرگ المیزان ذیل آیه ۱۱۰ سوره بقره نوشته است تنها برای همین یک آیه از کلام وحی یک میلیون و بلکه بیش از یک میلیون نکته تفسیری وجود دارد؛ این نشان از معجزه بودن قرآن دارد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان مفتخرند که معجزه پیامبر عظیم‌الشأن آنان کتاب است، آن هم کتابی که مطالب عمیقی در بر دارد و آسمانی است، اظهار کرد: کتاب، پایه آموختن دانش و علم بشری است و قرآن کتاب معجزه الهی است که برای سعادت بشر نازل شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر تقویت فرهنگ قرآنی به‌ویژه در خانواده‌ها گفت: یکی از فضاهای بسیار غنی و ارزشمندی که جوانان دانشجو و دانش‌پژوهان حوزه قرآن و عترت باید از آن دیدن کنند، کتابخانه مرحوم آیت‌الله مرعشی‌نجفی است. قرآن‌ها و نسخه‌های خطی گران‌بهایی در این کتابخانه وجود دارد و دیدن این آثار به نوعی ترویج همان فرهنگ قرآنی و معنوی است.

وی اظهار کرد: جوانان و دانشجویان امروز باید بدانند قرآن از دیروز تا امروز چه مسیری را سپری کرده است و چه بزرگان و عالمانی در مسیر نورانی کتاب خدا قلم زده‌اند و بحث و درس و تفسیر داشته‌اند.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه دائمی قرآن به مناسب عید بزرگ مبعث در محل موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان در ساختمان مرکزی این دانشگاه افتتاح شد. علاقه‌مندان به بازدید از این مجموعه می‌توانند از امروز، سی‌ام بهمن تا دهم اسفندماه از این نمایشگاه قرآنی دیدن کنند.

کد خبر 642335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.