ظرفیت‌های قرآنی اصفهان در کشور نمونه است

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت گفت: تلاش برای ارتباط با دیگر استان‌ها و شهرها به‌منظور انس بیشتر با قرآن و گسترش دایره فعالیت‌‎های قرآنی، باید در خدمت پیشرفت و تعالی نظام اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طلایی امروز ــ چهارشنبه بیست‌وسوم آذر ــ در نشست با فعالان و مدیران موسسات قرآنی استان اصفهان اظهار کرد: امروز ظرفیت‌ها و استعدادهای قرآنی با رویکرد جهادی و تفکر بسیجی در کشور و استان اصفهان نمونه است.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان از استان‌ها و مراکز پیشرو در امور و فعالیت‌های قرآن و عترت است که دایره بخشی از فعالیت‌های موسسه‌های فعال قرآنی آن، تا استان سیستان و بلوچستان و مناطق محروم دیگر نقاط کشور را هم پوشش داده است.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت افزود: این ظرفیت قرآنی توانمندی بسیار خوبی برای تحقق رویکردهای دینی و معنوی در دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: تلاش برای ارتباط با دیگر استان‌ها و شهرها به‌منظور انس بیشتر با قرآن و گسترش دایره فعالیت‌های قرآنی، باید در خدمت پیشرفت و تعالی نظام اسلامی قرار گیرد.

طلایی اظهار کرد: مدیران ارشد و دیگر مسئولان استان اصفهان باید همراهی کنند تا بتوانیم در مسیر شهر، شهروند و جامعه قرآنی گام برداریم و بدانیم تربیت شهروند قرآنی یک ضرورت برای جامعه و خانواده امروز است.

وی افزود: همه ما از شرایط سخت دولت آگاه هستیم، اما در کنار دولت برای رفع مشکلات تلاش می‌کنیم. دولت هم با اختصاص منابع پایدار به مباحث قرآن و عترت می‌تواند برای بهبود وضعیت موسسه‌های قرآنی گام‌های موثری بردارد که ثمره آن رشد معنوی جامعه خواهد بود.

رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه همراهی و همکاری دولت با این بخش‌ها، بهره‌وری به‌ویژه در امر تربیت قرآنی را بیشتر می‌کند، اضافه کرد: اصفهان دوازدهمین استانی است که چنین نشستی با مدیران ارشد استان در آن برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد برپایی این نشست‌ها و گردهمایی‌ها بتواند به رشد و تعالی بیشتر مراکز قرآنی و هم‌گرایی و انسجام موسسات بینجامد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با تکیه بر معارف قرآنی

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور، در ادامه این جلسه گفت: اصفهان ۲۰۰ شعبه و مرکز دارالقرآن دارد و این به‌عنوان یک ظرفیت بزرگ مردمی تاثیرگذار و سازنده است.

وی تصریح کرد: این توان و ظرفیت مردمی پشتوانه سبک زندگی قرآنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است که می‌توان با تکیه بر معارف آن کارهای بزرگی انجام داد و از تنش‌های امروز جامعه کم کرد.

مدیرعامل اتحادیه و موسسات قرآن و عترت کشور اظهار کرد: باید تلاش کنیم زندگی روزمره عموم مردم روزبه‌روز قرآنی‌تر شود. امروز ۴۰۶ هزار معلم قرآن در مدارس داریم که قرار است با حضور در مراکز قرآنی غیردولتی، مهارت‌های بیشتری را فرابگیرند تا کلام وی در آموزش و پرورش بهتر و بیشتر از گذشته نهادینه شود.

کد خبر 626764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.