کارگاه آموزشی «میراثک» در موزه ملی هنرهای اصفهان

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان گفت: کارگاه آموزشی «میراثک» شامل قصه‌گویی، کاردستی، نقاشی و بازدید از موزه ملی هنرهای اصفهان در این مجموعه فرهنگی برگزار می‌شود.

احسان بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با رویداد آموزشی «میراثک» اظهار کرد: برنامه‌های مرتبط با گروه سنی کودک توسط موزه ملی هنرهای اصفهان، چند نوبت دیگر هم اتفاق افتاده است و در این مرحله نیز این ارتباط به شکلی دیگر تداوم دارد.

وی با تاکید بر اینکه کودک در برهه‌ای از زندگی است که آموزش‌پذیری بالایی دارد، افزود: در مجموعه موزه ملی هنرهای اصفهان با تکیه بر همین آموزش‌پذیری بالا، ویژه‌برنامه‌هایی برای این گروه سنی تدارک دیده شده که «میراثک» یکی از همین برنامه‌های ویژه است.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان خاطرنشان کرد: امروز عروسک «میراثک» همراه با خالق خود در موزه ملی هنرهای اصفهان حاضر می‌شود و برای کودکان هفت تا ۱۲ ساله در سه بخش نقاشی، قصه‌گویی، کاردستی و خلق اثر کارگاه‌های متنوع آموزشی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه میراثک پیش از این هم در فضای میراث فرهنگی و گردشگری حضور و فعالیت‌هایی داشته است، افزود: علاوه بر کارگاه‌هایی که عنوان شد، بازدید کودکان از موزه ملی هنرهای اصفهان هم در حاشیه این رویداد به همراه خانواده‌های این گروه سنی، انجام خواهد شد.

بختیاری در رابطه به نحوه اجرای این کارگاه‌ها و برنامه‌های عروسک میراثک تصریح کرد: میراثک یک عروسک دستی یا پنج انگشت رنگارنگ است، در کنار آن یک قصه‌گو حضور دارد و داستان سرایی می‌کند. در حین قصه‌گویی کودکان آرزوهایشان درباره آینده، حفظ میراث، تاریخ و تمدن روی کاغذ می‌آوردند و نقاشی می‌کنند که در حقیقت این نشانگر آرزوهایی است که بچه‌های ایران زمین در سر دارند.

وی گفت: آخرین رویداد این کارگاه دو ساعته، درست کردن کاردستی توسط بچه‌ها و با کاغذهای رنگی است. این آثار در بایگانی موزه نگهداری می‌شود.

مدیر موزه ملی هنرهای اصفهان اظهار کرد: با توجه به استقبالی که از فراخوان شاهد هستیم به احتمال زیاد، حضور میراثک و برگزاری این رویداد را در روزهای آینده را برای گروه‌های دیگری از بچه‌ها شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: کارگاه آموزشی میراثک به نحوی چیدمان شده که برای گروه سنی هفت تا ۱۲ سال مناسب باشد و به خلاقیت ذهن و تفکر کودکانه کمک کند.

بختیاری افزود: در هر کارگاه ۱۰ الی ۱۲ نفر از کودکان حضور خواهند داشت و اگر استقبال بچه‌ها ادامه داشته باشد، کارگاه تا سه روز آینده تمدید خواهد شد.

به گزارش ایمنا، کارگاه آموزشی «میراثک» ویژه گروه سنی تا ۱۲ سال، یکشنبه سی‌ام بهمن‌ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ در موزه ملی هنرهای اصفهان، واقع در اصفهان، خیابان عباس‌آباد، خیابان مسرور برگزار می‌شود؛ علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۳۱۳۲۳۶۹۶۷۹ تماس بگیرند.

کد خبر 642214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.