داروی دیابت نوع دوم چه تاثیری بر احتمال بروز زوال عقل دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف داروی دیابت نوع دوم خطر بروز زوال عقلی را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان به بیماری زوال عقلی با سرعت زیادی در حال افزایش است. تخمین زده شده است که ۵۵ میلیون نفر در سراسر دنیا به بیماری زوال عقل مبتلا هستند و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۵۰ میلادی تعداد این افراد به ۱۳۹ میلیون نفر خواهد رسید.

گروهی از محققان کره‌ای به منظور بررسی تاثیر مصرف داروی دیابت نوع دوم، پیوگلیتازون (Pioglitazone)، بر احتمال بروز زوال عقل، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۹۱ هزار فرد را برای تقریباً ۱۰ سال مورد ارزیابی قرار دادند، سه هزار و ۴۶۷ نفر آن‌ها داروی پیوگلیتازون را دریافت کرده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸.۳ درصد افراد مبتلا به دیابت نوع دوم که داروی پیوگلیتازون را دریافت کرده بودند، درگیر زوال عقل شده بودند در حالی که ۱۰ درصد بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم که زوال عقل را نیز تجربه کردند، این نوع دارو را مصرف نکرده بودند. محققان متوجه شدند که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم که داروی پیوگلیتازون را دریافت کرده بودند، ۱۶ درصد کمتر در معرض بیماری زوال عقل قرار داشتند.

نتایج این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

کد خبر 642081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.