داروهای جدید برای درمان دیابت نوع دوم کودکان تائید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) دو داروی جدید برای درمان بیماری دیابت نوع دوم کودکان تائید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیابت نوع دوم یک بیماری مزمن و پیشرونده است که طی آن بدن نمی‌تواند به طور معمول انسولین تولید کند یا از آن استفاده کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیابت نوع دوم در میان کودکان از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۵ سالانه ۴.۸ درصد افزایش یافته است. در این صورت، تا سال ۲۰۶۰، تعداد کودکان مبتلا به دیابت نوع دوم به ۲۲۰ هزار نفر می‌رسد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به تازگی دو داروی Jardiance و Synjardy را برای درمان دیابت نوع دوم کودکان تائید کرده است. مواد فعال هر دو دارو قبل از تائید از نظر ایمنی و اثربخشی مورد ارزیابی قرار گرفت. در این آزمایش، ۱۵۷ بیمار بین ۱۰ تا ۱۷ سال به مدت ۲۶ هفته تحت نظر قرار گرفتند. نتایج این بررسی حاکی از این بود که ماده فعال این داروها که امپاگلیفلوزین نام دارد، سطح هموگلوبین A1c (HbA1C) که معیاری برای میانگین سطح قند خون است را کاهش داده است.

به گفته محققان، دو داروی Jardiance و Synjardy برای بیماران مبتلا به دیابت نوع اول توصیه نمی‌شود؛ زیرا خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش می‌دهد. این داروها برای نخستین بار توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای درمان دیابت نوع دوم در میان بزرگسالان تائید شد.

کد خبر 668746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.