نمایشگاه «طراحی نشانه و هویت بصری» در نگارخانه صفوی

نمایشگاهی از آثار دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان با عنوان «طراحی نشانه و هویت بصری» در نگارخانه صفوی برپا شده است.

ونوس نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این مجموعه نمایشگاهی، خروجی کارهای هنری دانشجویان رشته گرافیک دانشگاه هنر اصفهان است که زیر نظر مدرس و مدیر گروه هاویر تولید شده‌اند.

وی افزود: وقتی به موضوع فرهنگ از نگاه کلان می‌نگریم، برند و برندسازی فراتر از معادلات ساده و اولیه کسب و کار است و کمک می‌کند که برخی صفات و ویژگی‌ها، در گستره وسیع به یک فرهنگ نسبت داده شود.

این نمایشگاه گردان تصریح کرد: برند چون روح، نامرئی است که به وسیله نام و نشان تجاری و هر ویژگی دیگر به کالبد آن خدمت دمیده و با آن عجین می‌شود. در حقیقت مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در کنار هم، هویت برند را می‌سازند و این هویت برند است که آن را از دیگران و رقبا متمایز می‌کند و برای مردم قابل شناسایی و درک می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر هویت برند نباشد، برند هم معنایی ندارد اظهار کرد: طراحی لوگو آرت و برندسازی، نوعی نمایش ذهنی یک شیء یا حتی یک موضوع در ذهن یک مشتری است که این نمایش به شکل یک شبکه ارتباطی حفط می‌شود؛ از این رو برندسازی را می‌توان فرایندی منظم دانست که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری کاربران استفاده می‌شود.

نجفی تصریح کرد: برای تولید آثار هنری دانشجویان گرافیک موضوعاتی با رویکرد آثار تاریخی و قدیمی انتخاب و پیشنهاد شدند از جمله چرخاب اردکان، خانه نخل اردکان، کشار سفلی و حمام پنجشنبه دین که در هر ۱۰ اثر از آن‌ها بهره گرفته شده است.

نمایشگاه «طراحی نشانه و هویت بصری» در نگارخانه صفوی

وی گفت: هدف اصلی این نمایشگاه را ایجاد ذهنیت و چشم‌انداز نسبت به تجارت خودشان در مشتریان است تا جایی که رفع نیازهای خود را در گرو مراجعه به گرافیست بدانند.

این نمایشگاه گردان خاطر نشان کرد: این آثار از دانشجویان هنر به نام‌های کیمیا پاکباز، نگار پاینده، فاطمه جعفری، ستاره خسروانی، امیر حسین دهدار، امیرمحمد ربیعی، علی سلحشور، لیلا صالحی، ماه منیر کدخدایی الیادرانی، فریده نصیری‌فرد هستند.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه، یازدهمین نمایشگاه گروه هاویر در سال جاری است که در نگارخانه صفوی اصفهان برپا شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار گرافیکی «طراحی نشانه و هویت بصری» از امروز جمعه بیست و هشتم بهمن‌ماه افتتاح شده و تا سوم اسفندماه پذیرای بازدید علاقه‌مندان و هنرمندان است.

کد خبر 641722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.