گلف ورزشی مناسب برای سالمندان است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گلف ورزش مناسب و سالمی برای افراد مسن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان فنلاندی به منظور بررسی مزایای بازی گلف برای سلامتی سالمندان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، میزان فشار خون، قند خون و کلسترول ۲۵ گلف‌باز سالم بالای ۶۵ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه از دستگاه‌های ردیاب قلب و تناسب اندام برای ردیابی مسافت، مدت زمان، سرعت، قدم‌ها و کالری سوزانده شده استفاده کردند.

افراد مورد ارزیابی در این پژوهش در سه نوع ورزش ایروبیک گلف ۱۸ حفره‌ای، پیاده‌روی نوردیک یا پیاده‌روی معمولی شرکت کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هر سه نوع ورزش هوازی سلامت قلب را پس از یک جلسه بهبود بخشیده بود، اما ورزش گلف در این زمینه تاثیرگذارتر بوده است. به نظر می‌رسد افرادی که گلف بازی کرده بودند، کالری بیشتری سوزانده بودند و میزان قند خون و کلسترول آن‌ها نیز به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته بود.

به گفته محققان، بازی گلف نوعی ورزش مناسب برای سلامتی است که می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی در میان افراد مسن را کاهش دهد. این ورزش برای افرادی که درگیر بیماری قلبی هستند یا پیش از این به این نوع بیماری دچار شده‌اند، توصیه می‌شود. علاوه بر این، بازی گلف مزایای زیادی برای سلامت ذهنی افراد نیز دارد و باعث می‌‎شود افراد با دیگران در ارتباط باشند که در این صورت خطر بروز زوال عقلی کاهش پیدا می‌کند.

نتایج این مطالعه در مجله BMJ Open Sport & Exercise Medicine منتشر شده است.

کد خبر 639792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.