جشنواره فیلم فجر با قدرت سدهای خیالی و پوشالی را پشت سر گذاشته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشنواره فیلم فجر با وجود همه ناملایمات، دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها مسیر خود را با قدرت، قوت و انرژی طی کرده و سدهای خیالی و پوشالی را پشت سر گذاشته است و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز _دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه_ در آئین افتتاح سیزدهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در گلستان شهدای این شهر، اظهار کرد: امروز شاهد آغاز یک رویداد فرهنگی و هنری در جوار شهدای والامقام وطن در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی هستیم.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فجر همواره با فراز و فرودهایی روبه‌رو بوده اما هیچ‌گاه این مسیر متوقف نشده و با حضور پرشور هنرمندان و فعالان هنر سینما به راه خود ادامه داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جشنواره با وجود همه ناملایمات، دشمنی‌ها و کارشکنی‌ها مسیر خود را با قدرت، قوت و انرژی طی کرده و سدهای خیالی و پوشالی را پشت سر گذاشته است و به سمت تعالی و پیشرفت حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: ما امروز در اینجا و در کنار مزار شهدای وطن گرد هم آمده‌ایم تا با بهره‌گیری از عنایات خاص خداوند و انفاس قدسی شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای سلامت بتوانیم عهد ببندیم که تا پای جان و تا آخرین‌ نفس در مسیر شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهیم ایستاد.

استفاده از ابزار فرهنگ و هنر برای افزایش نشاط اجتماعی جامعه

تمنایی با بیان اینکه این حجم دشمنی و توطئه بی‌سابقه است، تصریح کرد: دشمنی و شرارت‌های دشمنان در این دوره بسیار نادر بود و همین نشانگر حرکت و مسیر درست انقلاب در ادامه راه خویش است. ما وظیفه‌ داریم با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر در مسیر رشد و تعالی فضائل اخلاقی در جامعه گام برداریم.

وی با بیان اینکه می‌کوشیم با ابزار هنر و فرهنگ زمینه تحرک و نشاط بیشتری در بین مردم ایجاد کنیم، افزود: وظیفه‌ داریم تا با ایجاد امید به زندگی در مردم و نشاط اجتماعی دل مردم را به آینده روشن، امیدوار و شاد کنیم. حضور همه عزیزان در جشنواره‌های مختلف اصفهان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم در امتداد رشد و ارتقای فضائل اخلاقی در جامعه بزرگ اصفهان گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تأکید کرد: با همه توان برای ارتقای فضائل اخلاقی و در جهت پیشرفت، تعالی و رشد مسائل دینی و اعتقادی در جامعه اسلامی و در شهر اصفهان تلاش می‌کنیم.

جشنواره فیلم فجر با قدرت سدهای خیالی و پوشالی را پشت سر گذاشته است

به گزارش ایمنا، آئین معنوی افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، فعالان و پیشکسوتان سینما و هنرهای نمایشی این استان و اهدای گل بر سر مزار شهدا برگزار شد.

اجرای گروه موسیقی، اجرای گروه سرود (فرهنگ طاها) فرزندان شاهد و ایثارگر شمال اصفهان همچنین طراحی و خطاطی زنده دو هنرمند نقاش و خوشنویس به نام‌های فرزاد بهمن‌زیاری و الهام مشکاتی از برنامه‌های جنبی افتتاحیه جشنواره سیزدهم فجر اصفهان بود.

جشنواره فیلم فجر با قدرت سدهای خیالی و پوشالی را پشت سر گذاشته است

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در تهران بیش از ۷۰ فیلم به این دبیرخانه رسیده است که از این میان ۱۸ فیلم برای بخش سودای سیمرغ پذیرش‌ شده‌ است و هر ۱۸ فیلم در اصفهان اکران خواهد شد. اکران فیلم‌های این دوره از امروز، دوشنبه، هفدهم بهمن‌ماه در اصفهان آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 639260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.