برپایی فجر سیزدهم در اصفهان با اکران ۱۸ فیلم سینمایی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اکران فیلم‌های این دوره از روز دوشنبه هفدهم بهمن‌ ماه در اصفهان آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی تمنایی امروز چهارشنبه-دوازدهم بهمن ماه-در نشست خبری جشنواره فیلم فجر اصفهان اصفهان، اظهار کرد: این استان ۱۳ دوره برگزاری رویداد ملی فجر را تجربه کرده است.

وی تصریح کرد: ستاد اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان از یک ماه قبل کلید زده شد افزود: علاوه بر کمیته اکران فیلم‌، تبلیغات و اطلاع رسانی، فضای مجازی، برنامه‌های جنبی، نظارت و اختتامیه کمیته‌هایی بودند که برای برگزاری شکل گرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در تهران بیش از ۷۰ فیلم به این دبیرخانه رسیده که از این میان ۱۸ فیلم برای بخش سودای سیمرغ پذیرش شده‌اند و هر ۱۸ فیلم در اصفهان اکران خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکران فیلم‌های این دوره از روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه در اصفهان آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

اختصاص سینما سپاهان برای فعالان رسانه

تمنایی خاطر نشان کرد: سه سینمای ساحل، فلسطین و سپاهان برای این رویداد در نظر گرفته‌ایم که سینماهای ساحل و فلسطین برای عموم مردم و سینمای سپاهان برای فعالان رسانه، فرهنگ و هنر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امسال دو برنامه ویژه در رویداد سیزدهم فجر اصفهان طراحی شده است افزود: قرار بود مهرماه گذشته جشن مهر سینما را برگزار کنیم اما این برنامه را در همین ایام الله دهه فجر همزمان با جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در جشن مهر در پنج رشته سینمایی برگزیدگان سینمایی استان اصفهان معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین همزمان با جشنواره فیلم فجر استان اصفهان، فعالان هنری این استان که تمایل به اکران و نمایش فیلم دارند می‌توانند درخواستی را به این اداره کل ارائه کنند.

تمنایی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با همه توان برای اعتلای سینما و هنر بویژه هنرمندان و فرهنگ دوستان اصفهانی تلاش می‌کند چرا که اعتقاد داریم کار فرهنگی و هنری، زیرساختی و مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه بیست و چهارم بهمن‌ماه شاهد اختتامیه سیزدهمین دوره فجر استانی در اصفهان خواهیم بود افزود: این مراسم یک روز پس از پایان اکران‌های این دوره برپا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پهناور تاکید کرد: این استان توان و ظرفیت‌های خوبی برای تولید آثار سینمایی فاخر دارد و یکی از این ظرفیت‌ها جوانانی هستند که در بخش تولید فیلم کوتاه و مستند حرف برای گفتن دارند.

کد خبر 638218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.