چهار هزار طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد

سخنگوی دولت گفت: که حدود چهار هزار طرح در حوزه های مختلف تولید، خدماتی و عمرانی آماده افتتاح است که در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد در نشست امروز هیات دولت لایحه تشکیلات و اختیارات و وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بررسی و کلیات آن به تصویب رسید.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه امروز گزارشی از وضعیت رشد تولید ارایه شد، گفت: بر اساس این گزارش در حوزه صنعت، صنعت فولاد ما توانست بیشترین رشد را در بین کشورهای تولیدکننده فولاد داشته باشد.

وی همچنین گفت که بر اساس گزارش وزارت ارشاد، از امروز جشنواره فیلم فجر با اکران ۲۴ فیلم آغاز شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به ایرنا درباره آخرین وضعیت بررسی دستور رییس جمهور برای واگذاری خودروهای خارج از ضابطه به کجا رسید و آیا تخلف دستگاه‌ها محرز شده است؟ اظهار کرد: رییس جمهور تاکید داشته و دارد که به هیچ وجه ویژه خواری صورت نگیرد و این موضوع از ابتدای دولت ابلاغ شده است و دستگاه‌ها ملزم به آن هستند.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: هنوز وزارت صنعت گزارشی در این خصوص ارایه نکرده است.

تخفیف ۳۲ قلم‌کالا از امروز تا پایان ماه رمضان

سخنگوی دولت درباره ۳۲ قلم کالای مورد نیاز روزمره مردم که از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی توزیع می‌شود گفت این کالاها فقط مخصوص یک شرکت نیست و به موازات این طرح‌ها، قانون کالابرگ الکترونیکی نیز در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی اجرا می‌شود.

بهادری جهرمی درباره تشکیل سازمان بازرگانی هم گفت: تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید و قرار شد زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری باشد. پیشنهاد دولت این است و بزودی جزییاتش نهایی می‌شود و تقدیم مجلس می‌شود.

وی درباره طرح ویژه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری نظام بانکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز آغاز کرده است، اظهار کرد: در این نمایشگاه که در مصلای تهران برگزار می‌شود، محصولات مورد نیاز خانواده‌ها از جمله پوشاک، صنایع دستی و مایحتاج عمومی خانواده‌ها با تخفیف‌های مناسب عرضه می‌شود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: نمایشگاه شهر خانواده محدود به استان تهران نیست و به ترتیب در سایر استان‌ها نیز مشابه این نمایشگاه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت این را هم گفت که وزیر جهاد کشاورزی با همکاری مجموعه‌های دولتی و خصوصی به ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای جشنواره مشابهی را در دستور کار دارد و از امروز این طرح (فجر تا فطر) نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اجرا می‌شود.

از بهادری جهرمی درباره رای صادره علیه وزیر آموزش و پرورش که به تازگی در رسانه‌ها منتشر شده، سوال شد که وی توضیح داد: این رای غیرقطعی و مربوط به شکایتی است که در سال ۸۸ درباره نحوه محاسبه سنوات خدمت یکی از کارمندان آموزش و پرورش صورت گرفته بود و ناشی از یک اختلاف برداشت در روش محاسبه است؛ صندوق بازنشستگی نیز موضوع را پیگیری می‌کند تا این سوء برداشت برطرف شود.

مولدسازی دارایی‌های دولت در ۶ محور آسیب شناسی شده است

بهادری جهرمی درباره مصوبه مولد سازی دارایی‌های دولت گفت: چندین سال است که قانونگذار در قانون بودجه احکامی را برای تسریع و تقویت مولد سازی مقرر می‌کند اما متاسفانه تجربه نشان داده فرایندها و روال‌های موجود توانایی انجام این تکلیف قانونی را ندارد. اگر موضوع بد بود طبیعتاً نباید قانونی برای آن تصویب می‌شد در حالی که قوانین متعددی در این حوزه وجود دارد اما این قانون در عمل قابلیت اجرا نمی‌یابد و آسیب‌ها و چالش‌هایی داشته و درصد تحقق آن نزدیک به صفر بوده است.

سخنگوی دولت گفت که در ۶ محور آسیب شناسی جامعی در خصوص دارایی‌های دولت صورت گرفت که البته از سال ۹۹ آغاز شده بود و مسأله جدیدی نیست؛ در دولت دوازدهم و مجالس قبل هم این موضوع مطرح شده بود و انجام این کار تکلیف دولت است که اصرار بر انجام آن بوده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه بیشتر کارشناسان در دولت و مجلس بر لزوم اهمیت انجام این مسأله تاکید داشتند، اظهار کرد: در دو سال آسیب شناسی در شیوه شناسایی اموال، تشخیص مازاد بودن، ارزش افزایی، ارزش گذاری، شیوه واگذاری و مولد سازی و اخذ تصمیمات مسئولان انجام شده است. این اقدام هم در دولت و هم در مجلس و قوه قضاییه فرابخشی صورت می‌گرفت.

به گفته بهادری جهرمی پیشنهادی مبتنی بر این آسیب شناسی که امکان مولد سازی پایدار فراهم باشد، تقدیم مقام معظم رهبری شد و هفت نماینده فرابخشی در تمام فرآیندها و مراحل حضور دارند و نظارت پیشینی به صورت شفاف انجام می‌شود و در منظر نظارت عمومی قرار می‌گیرد.

وی گفت ما اگر به دنبال جهش در رشد اقتصادی هستیم باید در شیوه‌های فرسوده حکمرانی خود نوآوری داشته باشیم که این موضوع یکی از این مصادیق خواهد بود.

آخرین وضعیت تدوین برنامه هفتم

سخنگوی دولت درباره فرآیند تدوین برنامه هفتم توضیح داد که سیاست‌های کلی برنامه هفتم شهریور ماه ابلاغ شده و از آن زمان تا کنون حدود پنج ماه گذشته که این زمان برای نگارش برنامه‌ای که قرار است پنج سال آتی را برنامه ریزی کند، به زمانبندی کارشناسی نیاز دارد. ما هر لحظه منتظر هستیم تا پس از نهایی شدن متن، سازمان برنامه و بودجه آن را در اختیار دولت قرار دهد و بلافاصله جلسات کمیسیون و صحن مانند روال بودجه با همان سرعت و همان شیوه پیش خواهد رفت. تلاش داریم می‌کنیم همین سمت سال برنامه نهایی شود و تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

کد خبر 638142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.