گام‌های نهایی بریتانیا برای تحقق هدف صفر کربن تا سال ۲۰۵۰

اداره حمل‌ونقل بریتانیا از احداث مرکز جدیدی برای ارائه نوآوری و انجام تحقیقات مختلف به منظور کاهش انتشار کربن ناشی از عبور و مرور خبر داده است تا از این طریق به تحقق طرح هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ کمک کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بریتانیایی هر سالی که به زمان مقرر هدف صفر کربن در سال ۲۰۵۰ نزدیک‌تر می‌شوند، اعمال اقدامات و ارائه نوآوری‌های خود را شدت می‌بخشند تا به کاهش انتشار گازهای آلاینده کمک کنند و از این طریق، اثرات جزایر گرمایی را بر شهرها به حداقل برسانند. این افراد به‌تازگی از احداث مرکزی در پایتخت انگلستان خبر داده‌اند که قرار است برای انجام تحقیقات مختلف برای به صفر رساندن انتشار کربن ناشی از حمل‌ونقل مورد استفاده قرار گیرد و بریتانیا را در نیل به هدف نهایی خود یاری کند.

هزینه لازم برای احداث مرکز تحقیقاتی لندن حدود ۱۰ میلیون پوند برآورد شده است که دولت از تأمین کامل آن خبر داده و مدعی شده است این سازه را به تمام امکانات لازم جهت انجام تحقیقات و ارائه نوآوری‌های کارآمد مجهز خواهد کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بیش از یک‌چهارم کل انتشار کربن در سراسر بریتانیا به تردد وسایل نقلیه موتوری مربوط می‌شود و به همین دلیل، به صفر رساندن انتشار گازهای آلاینده در این بخش می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی و تغییرات اقلیمی سراسر قلمرو ایفا کند. به همین دلیل، قرار است در مرکز تحقیقاتی جدید لندن رویکردهای مختلفی در زمینه‌های متعدد نظیر استفاده گسترده از مواد بازیافتی در احداث یا نوسازی زیرساخت‌های تردد و کاهش کربن ناشی از فرآیندهای حفظ یا بازسازی ارائه و پیاده شود.

گام‌های نهایی بریتانیا برای تحقق هدف صفر کربن تا سال ۲۰۵۰

علاوه بر این، در مرکز تحقیقاتی لندن قرار است تدابیری برای افزایش تاب‌آوری اقلیمی و توسعه و اجرای ایده‌های نوآور ارائه شود که به تضمین انتشار صفر کربن ناشی از حمل‌ونقل کمک می‌کند، ضمن این‌که رفع چالش‌های مربوط به اثرات تغییرات اقلیمی مانند بالا رفتن سطح آب دریاها نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مواردی که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته می‌شود، مهم‌ترین موضوعاتی خواهد بود که قرار است در مرکز جدید بریتانیا مورد بررسی قرار بگیرد:

  • انجام تحقیقات در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاب‌آور با هدف کاهش انتشار کربن و افزایش سازگاری در مقابل اثرات ناشی از تغییرات اقلیمی
  • طراحی خیابان‌هایی برای به حداقل رساندن انتشار کربن و تضمین تاب‌آوری در مقابل تغییرات اقلیمی
  • محلی کردن نظارت بر دما، آب و هوا و سطح آب دریاها برای درک بهتر اثرات جزایر گرمایی بر مناطق خاص
  • کاهش مدت زمان لازم برای ارائه نوآوری‌های مربوط به حوزه‌های مختلف کاهش انتشار کربن.
کد خبر 638729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.