سپسیس خطر نارسایی قلب را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سپسیس خطر بروز بیماری‌های قلبی و مرگ‌ومیر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سپسیس یک پاسخ ایمنی شدید به عفونت در بدن است که باعث گسترش آن عفونت در سراسر بدن می‌شود و منجر به نارسایی اندام‌های بدن و احتمالاً مرگ می‌شود. سالیانه تقریباً ۱.۷ میلیون نفر در ایالات متحده درگیر بیماری سپسیس می‌شوند. گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی عوارض جانبی سپسیس در حین بستری بودن در بیمارستان و پس از آن، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به بیش از دو میلیون نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ دو شب یا بیشتر در بیمارستان بستری شده بودند. بیش از ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان که بین ۱۹ تا ۸۷ سال سن داشتند، هنگام بستری بودن در بیمارستان درگیر بیماری سپسیس بودند. محققان این افراد را با بیش از ۱.۴ میلیون نفر که در بیمارستان بستری شده بودند، درگیر بیماری سپسیس نبودند اما به بیماری قلبی مبتلا شده بودند، مقایسه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به دلیل بیماری سپسیس در بیمارستان بستری شده بودند یا در حین بستری بودن در بیمارستان به آن مبتلا شدند، ۳۸ درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر بستری مجدد به هر علتی در طی ۱۲ سال آینده بودند. همچنین، خطر بستری شدن مجدد در بیمارستان به دلیل بروز بیماری قلبی عروقی در میان این افراد ۴۳ درصد بیشتر بود.

به گفته محققان، خطر بروز نارسایی قلبی در میان افراد بستری شده در بیمارستان و مبتلا به سپسیس، ۵۱ درصد بیشتر از افرادی بود که در بیمارستان بستری بودند اما درگیر بیماری سپسیس نبودند. همچنین، افراد بستری شده در بیمارستان که به بیماری سپسیس مبتلا بودند ۲۷ درصد بیشتر در معرض مرگ‌ومیر پس از مرخص شدن از بیمارستان بودند. به صورت کلی، نارسایی قلبی زمانی رخ می‌دهد که قلب نمی‌تواند خون را به صورت مناسب در سراسر بدن پمپاژ کند.

نتایج این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.

کد خبر 638408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.