ترویج تردد سبز با اسکوترهای برقی مناطق کم‌انتشار لندن

کمپانی‌های معروف بریتانیایی تولیدکننده میکروموبیلیتی‌ها در نظر دارند با عرضه اسکوترهای برقی باکیفیت خود در لندن، پایتخت انگلستان، مردم را به اتخاذ تردد سبز دعوت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طرح توسعه مناطق کم‌انتشار کربن در لندن با هدف ترویج تردد سبز از طریق وضع مقررات سختگیرانه عبور و مرور مختلف برای دارندگان خودروهای خصوصی و تحمیل جریمه‌های سنگین بر آن‌ها به ازای رفت‌وآمد در بعضی از مناطق اعمال شده است. مدیران پایتخت بریتانیا برای پیشبرد این هدف تاکنون نوآوری‌های بسیاری اعمال کرده‌اند که به افزایش گرایش شهروندان به جلوگیری از حمل‌ونقل با وسایل نقلیه شخصی منجر شده است و پیامدهای مثبت بسیاری را به دنبال داشته است.

به‌تازگی مدیران بعضی از کمپانی‌های تولیدکننده وسایل نقلیه کوچک نظیر Lime، Dott و Tier ادعا کرده‌اند که به‌زودی اسکوترهای برقی با طراحی جدید و امکانات پیشرفته را به بازار لندن وارد خواهند کرد که از طریق جذب شهروندان به عبور و مرور به وسیله آن‌ها، تحقق طرح مناطق کم‌انتشار (فضاهایی از شهر با کمترین نرخ انتشار گازهای آلاینده ناشی از حمل‌ونقل) را تسهیل می‌کند.

اسکوترهای برقی به حمایت طرح مناطق کم‌انتشار لندن می‌آید

در این راستا، مدیران حمل‌ونقل لندن نیز مدعی شده‌اند تردد از طریق این اسکوترها را به‌طور رایگان یا با اعمال تخفیف‌های متفاوت برای شهروندان فراهم خواهند آورد که این امر به سهم خود می‌تواند افزایش گرایش مردم به جایگزینی هرچه بیشتر این میکروموبیلیتی‌ها با خودروهای خصوصی را در پی داشته باشد. البته رایگان‌سازی استفاده از این اسکوترها مشمول شرایط ویژه‌ای است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیروی هرچه بیشتر شهروندان از طرح مناطق کم‌انتشار اشاره کرد.

در طرح مناطق کم‌انتشار لندن تنها خودروهای سبز اجازه عبور و مرور در بعضی از محله‌های مشخص شهر را دارد و سایر وسایل نقلیه بسته به میزان انتشار کربن آن‌ها در صورت تردد در این خیابان‌ها جریمه می‌شود.

مدیران لندن ادعا کرده‌اند که به منظور نیل به اهداف بیشتر و بهتر در این زمینه، به‌زودی طرح خود را در سراسر شهر پیاده خواهند کرد که این کار مستلزم ارائه نوآوری‌های بیشتر و کارآمدتر است. استفاده از اسکوترهای برقی اشتراکی رایگان یا تخفیفی یکی از بهترین رویکردها برای توسعه طرح مناطق کم‌انتشار در سراسر پایتخت لندن خواهد بود که به روشی ایمن و سبز مسافران را به مقصد خود می‌رساند.

کد خبر 637835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.