ارتقاء قلم انقلابیون در «روایت‌خانه»

مدیر روابط عمومی روایت‌خانه گفت: در جبهه انقلاب افراد اهل قلم کم داریم؛ افرادی که بیایند، متمرکز کار کنند و حرفه‌ای قلم بزنند. به‌ویژه اینکه در فضای رمان و داستان ورود کنند و بنویسند. مجموعه روایت‌خانه در واقع این افراد را به شکلی منسجم و هماهنگ گرد هم آورد.

زینب جلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه فرهنگی روایت‌خانه از سال ۱۳۹۰ با فعالیت‌های اولیه بهزاد دانشگر و امیرحسین بانکی‌پورفرد از نویسندگان و فعالان فرهنگی استان اصفهان شکل گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: درو واقع این مجموعه با تولید آثار و کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، شهدا و اهل بیت عطمت و طهارت (ع) آغاز بکار کرد. آموزش و برگزارش کلاس‌های نویسندگی از فعالیت‌های اصلی روایت‌خانه است که به مرور با حضور محدود شاگردان اهل قلم و برگزاری کلاس توسط آقای دانشگر ادامه پیدا کرد.

مدیر روابط عمومی روایت‌خانه اضافه کرد: در جبهه انقلاب افراد اهل قلم کم داریم؛ افرادی که بیایند، متمرکز کار کنند و حرفه‌ای قلم بزنند. به‌ویژه اینکه در فضای رمان و داستان ورود کنند و بنویسند. مجموعه روایت‌خانه در واقع این افراد را به شکلی منسجم و هماهنگ گرد هم آورد.

وی تصریح کرد: مؤسسان روایت‌خانه را افراد اهل قلم و صاحب ایده تشکیل می‌دادند از همین رو تجربه‌های خوب و کاربردی در این عرصه داشتند. این مجموعه فرهنگی به هیچ نهاد یا ارگان دولتی وابسته نیست و به طور کامل مردمی است؛ هر چند گاهی حمایت‌هایی از روایت‌خانه توسط برخی نهادها شاهد بوده‌ایم.

جلوانی خاطر نشان کرد: پیش از این، شاید بسیاری از افراد انقلابی هم که علاقه‌مند به نوشتن بودند به دلیل فضای روشنفکری و شرایط خاصی که آن فضا داشت، تمایل چندانی به نوشتن نداشتند اما با وجود فعالیت روایت‌خانه و مجموعه‌های مشابه، این گروه هم توانستند بنویسند و قلمشان را تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه قوت گرفتن قلم این افراد باعث تولید محتوا به شکل کتاب و دیده شدن آثار قلمی آنان شده است، افزود: ۸۶ نفر عضو روایت‌خانه هستند و با مؤسسه ارتباط دارند. کلاس‌های این مجموعه یک هفته در میان برپا می‌شود و افرادی که قلمشان قوی‌تر شده ماهانه یک‌بار کلاس و دورهمی دارند و به تبادل نظر می‌پردازند؛ این مهم کمک می‌کند این افراد از فضای نوشتن دور نشوند.

ساختارمندتر شدن روایت‌خانه

مدیر روابط عمومی روایت‌خانه گفت: کمتر از یکسال است که روایت خانه به این نتیجه رسیده که فضای این مجموعه را ساختارمندتر کند. در بخش تولد متن میزهایی مانند قرآن و اهل‌بیت (ع)، سبک زندگی دینی، جهاد اقتصادی، پیشرفت، زن و خانواده، پایداری و جمعیت طراحی کرده تا متن‌ها و نوشته‌هایی که تولید می‌شوند ساختارمندتر و منسجم‌تر باشند.

وی درباره تولیدات این مجموعه با اشاره به اینکه روایت‌خانه سال قبل روند تولید اثر خوبی را سپری کرده است، اظهار کرد: تلاش می‌شود در نوشتن‌ها و تولیدات مکتوب روایت‌خانه، مسائل روز ایران و جهان را هم در نظر بگیریم و بر اساس آن رویدادها هم محتوا تولید کنیم.

جلوانی ادامه داد: در زمان کرونا فعالیت‌های روایت‌خانه بیشتر شد و چند جلد کتاب هم منشر کردیم. در موضوع چندفرزندی و خانواده، خانه‌داری و شهدا آثار مناسبی منتشر شده و به دلیل اینکه به شکل روایی تنظیم شده، بیشتر هم مورد پسند مخاطب قرار می‌گیرد. همچنین طرح‌های دیگری با عنوان «تحول یافتگان» در این مؤسسه طراحی شده تا افرادی که به نحوی با دین اسلام آشنا شده‌اند، سرنوشت آن‌ها به سبک داستانی اما مستند و واقعی مکتوب شود.

وی تصریح کرد: افرادی هم هستند که از سایر استان‌ها و شهرها هم در روایت خانه حضور می‌یابند و در کلاس‌ها شرکت دارند و حتی کتاب‌های داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان، شهدا و حماسه هم نوشته‌اند.

به گزارش ایمنا، از ابتدای فعالیت این مجموع ۵۵ اثر از بهزاد دانشگر و چندنفر دیگر از اعضای اهل قلم این مؤسسه منتشر شده است. مؤسسه فرهنگی روایت‌خانه در محله هارونیه، میدان امام‌علی (ع) شهر اصفهان واقع شده است.

کد خبر 637342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.