هشدار نارنجی نسبت به وزش باد شدید در استان اصفهان/ افزایش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح نارنجی با تشدید فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از روز دوشنبه دهم بهمن‌ماه در بیشتر مناطق افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به‌صورت صاف تا قسمتی ابری و در نیمه غربی مه رقیق، گاهی افزایش ابر و در مناطق مرکزی برای امروز مه و غبارصبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز و فردا بر روی استان، افزود: با نزدیک شدن سامانه بارشی از روز دوشنبه_دهم_بهمن‌ماه در بیشتر مناطق افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به‌ویژه در نیمه غربی و جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: فعالیت این سامانه تا روز پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه به تناوب بر روی استان ادامه دارد و شدت آن طی روز سه‌شنبه یازدهم تا چهارشنبه دوازدهم خواهد بود.

وی با هشدار هواشناسی سطح نارنجی امروز با تشدید فعالیت سامانه بارشی، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر دوشنبه دهم آغاز و تا پایان روز چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه طی بارش برف و باران، گاهی وزش باد شدید، شکل‌گیری کولاک برف در گردنه‌ها، رخداد مه و کاهش دید در مناطق غرب و جنوب استان تداوم دارد.

آقایی گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، آماده‌باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی در مناطق مرتفع، پاک‌سازی کانال، جوی، آبراهه و مسیل‌ها توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه آب گرفتگی معابر، کولاک برف در مناطق کوهستانی و مستعد و اختلال در تردد دور از انتظار نیست، اظهار کرد: کمینه دمای هوا، در روزهای آینده به‌ویژه در نیمه غربی استان بین پنج تا ۱۰ درجه افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان سه تا شش درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز _شنبه، هشتم بهمن‌ماه_ به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به منفی دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: شهرستان چادگان با منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد و خوروبیابانک با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 637140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.