اقدام ضربتی شهرداری تسالونیکی برای حذف بی‌خانمانی

بخش خدمات اجتماعی شهرداری تسالونیکی، دومین شهر بزرگ یونان بعد از آتن، با راه‌اندازی طرح ساماندهی بی‌خانمان‌ها قصد دارد تسهیلات چشمگیری را برای آن‌ها فراهم بیاورد تا این قشر بتواند بدون نگرانی از نظر مالی مستقل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته شهرداری تسالونیکی (سالونیک) در یونان طرح جدیدی را با هدف ساماندهی بی‌خانمان‌ها اعلام کرد. این طرح که «مسکن و کار» نامیده می‌شود، شامل پرداخت هزینه‌های اجاره و قبوض آپارتمان افراد بی‌خانمان به مدت دو سال توسط شهرداری می‌شود.

طبق یک بیانیه رسمی، در این مدت افراد بی‌خانمان از حمایت دائمی و خدمات اجتماعی برخوردار خواهند بود تا بتوانند به شغل پایدار دست پیدا کنند. این اقدام یک نقطه پرش برای افرادی است که بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند تا مستقل شوند و دوباره به بدنه عادی جامعه بازگردند.

این برنامه برای افرادی که قبلاً زیر پوشش بخشی از خدمات اجتماعی تسالونیکی بوده‌اند، با حمایت وزارت کار یونان اجرا خواهد شد.

اقدام ضربتی شهرداری تسالونیکی برای حذف بی‌خانمانی

در سال سوم اجرای این طرح، شهر ۷۵ درصد هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد، در حالی که در سال چهارم، متقاضیان می‌توانند برای دریافت مزایای اجتماعی استاندارد اقدام کنند. متقاضیان باید تحت ارزیابی مستمر مقامات اجتماعی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که آنها خودکفا شده‌اند و می‌توانند برای گذار به زندگی مستقل کار کنند.

تاکنون ۳۲ آپارتمان تحت این طرح اجاره داده شده است و مقامات به دنبال آپارتمان‌های دیگر برای میزبانی از بقیه متقاضیان و خانواده‌هایشان هستند. طبق یک بیانیه رسمی، این اقدام یک معامله برد-برد برای شهروندان خواهد بود، چراکه صاحب‌خانه‌هایی که قصد دارند در این طرح شرکت کنند، حداقل دو سال اجاره تضمینی دریافت خواهند کرد.

از سوی دیگر، اجرای این برنامه می‌تواند به کاهش معضل بی‌خانمان‌ها در تسالونیکی کمک کند و به آنها یک راه نجات پایدار برای ادغام مجدد در جامعه ارائه دهد و به این ترتیب اختلاف طبقانی چشمگیر، کاهش یابد و شهروندان طبقات پایین‌تر، حس انزوا و نداشتن تعلق به شهر را تجربه نکنند.

کد خبر 635759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.