گذرگاه‌های عابر پیاده در شهر فنلاندی هوشمند می‌شود

شهرداری تامپره برای افزایش ایمنی عابران پیاده به‌ویژه دانش‌آموزان، طرح المان‌های هوشمند نورپرداز در کنار خطوط عابرپیاده را در نظر گرفته است که با وجود آن‌ها رانندگان، سریع از وجود عابران پیاده آگاه می‌شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر تامپره فنلاند در حال آزمایش یک طرح نوآورانه است که شامل یک تابلوی عابر پیاده روشن است که در شش مکان مختلف در اطراف قلمرو شهرداری نصب می‌شود. این تابلو که بیشتر شبیه یک تیر چراغ است مجهز به حسگرهای هوشمندی است که می‌تواند عابر پیاده‌ای را که نزدیک می‌شود تشخیص دهد. سپس برای مدتی مشخص شروع به چشمک زدن می‌کند تا به رانندگان هشدار دهد و توجه آنها را به این واقعیت جلب کند که شخصی در حال عبور از خیابان است. اغلب این تابلوها در نزدیکی مدارس شهر قرار داده شده است.

با این حال، مقامات شهر تمایل دارند تا بدانند که ساکنان در مورد این راه‌حل غیرمعمول فناوری در خیابان‌ها چه فکر می‌کنند. برای این منظور، نظرسنجی به صورت آنلاین در سایت شهرداری برای تکمیل شرکت کنندگان ارائه شده است.

گذرگاه‌های عابر پیاده در شهر فنلاندی هوشمند می‌شود

هدف از چراغ چشمک‌زن این است که به راننده کمک کند عابر پیاده‌ای را که در تاریکی وارد گذرگاه می‌شود، تشخیص دهد.

در این نظرسنجی از رانندگان خواسته می‌شود که موارد دیگر را ارزیابی کنند که آیا چشمک زدن علامت عابر پیاده به شناسایی آن‌ها کمک می‌کند یا خیر. از سوی دیگر، عابران پیاده نیز برآورد می‌کنند که آیا رانندگان به آنها اجازه می‌دهند بیشتر از قبل از گذرگاه عابر پیاده عبور کنند یا خیر. والدین نیز تشویق شده‌اند تا با فرزندان خود مصاحبه کنند و از طرف آنها نیز به نظرسنجی پاسخ دهند.

این طرح در حالی انجام شده است که هر سال، این شهر فنلاندی چندین درخواست برای اجرای گذرگاه‌های جدید عابر پیاده دریافت می‌کند.

گذرگاه‌های عابر پیاده در شهر فنلاندی هوشمند می‌شود

کد خبر 635325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.