مصرف چند کالری در روز باعث کاهش وزن ایمن می‌شود؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کاهش حدود ۵۰۰ کالری در روز وضعیت مناسبی برای شروع کاهش وزن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی که از آن پیروی می‌کنید، کاهش وزن به معنای مصرف کالری بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید، است. معمولاً افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند به دنبال جواب این سوال هستند که "برای کاهش وزن چه میزان باید کالری مصرف کنیم؟ "

متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش حدود ۵۰۰ کالری در روز نقطه مناسبی برای شروع کاهش وزن است. در صورتی که فرد بتواند روزانه ۵۰۰ کالری کمتر مصرف کند در هفته نیم کیلوگرم وزن کم خواهد کرد. محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده‌اند که یکی از روش‌های ساده برای فهمیدن اینکه چه مقدار کالری باید مصرف کنیم، این است که وزن خود را در عدد ۱۵ ضرب کنید. عدد به دست آمده تعداد کالری مورد نیاز برای حفظ وزن کنونی شما است. به منظور کاهش وزن باید این عدد را کاهش دهید.

متخصصان تغذیه دانشگاه نیویورک اعلام کرده‌اند که فقط شمارش کالری کافی به نظر نمی‌رسد، بلکه بهتر است افراد یک دفترچه غذایی تهیه کنند و مواد غذایی مصرفی خود را به مدت پنج تا هفت روز یادداشت کنند سپس آن‌ها را بررسی کنند تا متوجه شوند چه مواد غذایی از جمله شیرینی، تنقلات، وعده‌های پرکالری و نوشیدنی را می‌توانند کاهش دهند یا حتی حذف کنند.

به گفته متخصصان، در صورتی که افراد کالری کمتری مصرف کنند یا کالری بیشتری نسبت به قبل بسوزانند، می‌توانند از همه مواد غذایی استفاده کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Obesity & Metabolic Syndrome منتشر شده است.

کد خبر 635179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.