تعطیلات بدون برنامه به آموزش‌وپرورش ضربه می‌زند

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تعطیلات بدون برنامه به آموزش‌وپرورش کشور ضربه می‌زند، لذا باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در یک‌هزاروبیست‌وسومین جلسه شورای‌عالی آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین و سند تحول دولت بر مردمی‌سازی آموزش‌وپرورش تاکید شده است و این موضوع باید برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال ۲۰۲۳ میزبان المپیاد فیزیک است، افزود: دپیلماسی آموزشی باید در کنار دپیلماسی سیاسی و اقتصادی قرار گیرد تا بتوان از ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی و آموزشی روز دنیا در حوزه آموزش‌وپرورش استفاده کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تعطیلات بدون برنامه به آموزش‌وپرورش کشور ضربه می‌زند، لذا باید تعطیلات را ساماندهی و برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: تنوع‌بخشی به محیط آموزشی دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط در مدارس و راه‌اندازی اردوهای علمی و هدفمند از ضروریات آموزش‌وپرورش کشور است.

وی تصریح کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین، لازم است قوانین موجود را تنقیح و اصلاح کرد تا موانع اجرای سند تحول بنیادین برطرف شود.

لزوم تدابیر مناسب برای دسترسی افراد لازم التعلیم به آموزش

محمود امانی، دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز گفت: بحث ساماندهی زمان آموزش در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود که براساس بند ۴ ماده ۶ قانون تشکیل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش درخواست کردیم که این موضوع اول در کمیسیون‌ها و شورای‌عالی آموزش‌وپرورش بررسی و تصویب و برای بررسی و تأیید نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی با اشاره به لزوم تدابیر مناسب برای دسترسی افراد لازم‌التعلیم به آموزش، خاطرنشان کرد: برای افراد لازم‌التعلیم در نقاط مختلف کشور که امکان دسترسی به خدمات آموزشی حضوری ندارند باید راه حل اصولی و منطقی برای ارائه خدمات آموزشی و تربیتی پیش‌بینی شود.

دبیرکل شورای‌عالی آموزش‌وپرورش افزود: آموزش مجازی یکی از موضوعات مهم و در حال توسعه در جهان است که مورد توجه جدی آموزش‌وپرورش کشورهای مختلف قرار گرفته است و از آن برای آموزش افرادی که به آموزش دسترسی ندارند، استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: لازم است مصوبه‌ای درباره آموزش مجازی که تمام جوانب آن در نظر گرفته باشد، تدوین و تصویب کرده تا روند اجرای آن تسهیل شود.

امانی با اشاره به فرآیند اجرایی کردن برنامه درسی ملی تا سطح مدرسه، تصریح کرد: سه سطح برنامه‌ریزی درسی تحت عنوان سطح ملی، منطقه‌ای و مدرسه داریم که هر کدام از آن‌ها مکمل دیگری است؛ برای نخستین بار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه درسی در سطح مدرسه را طراحی و تدوین کرده است.

وی با اشاره به لزوم تدوین و اجرای برنامه درسی در سطح مدرسه، تاکید کرد: این برنامه یعنی اینکه مدرسه متناسب با شرایط و موقعیتی که دارد برنامه درسی مورد نیاز را داشته باشد.

کد خبر 632952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.