چگونه می‌توان افسردگی زمستانی را کاهش داد؟

متخصصان معتقدند که نوشیدن مایعات کافی، برقراری ارتباطات اجتماعی و استراحت کافی به درمان افسردگی زمستانی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی و اختلالات خلقی یکی از رایج‌ترین مشکلات فصل زمستان است، زیرا افراد به میزان کافی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین ترشح بعضی از هورمون‌های مربوط به افسردگی و احساسات منفی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. با انجام دادن بعضی از اقدامات ساده می‌توان خلق‌وخو را در فصل زمستان بهبود بخشید.

مصرف مایعات به اندازه کافی می‌تواند به بهبود افسردگی و خلق‌وخو کمک شایانی کند. افراد می‌توانند علاوه بر مصرف آب، چای، دمنوش و دیگر نوشیدنی‌های گرم نیز بنوشند؛ البته لازم است در مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار احتیاط کنید. توصیه می‌شود که زمان خواب و بیداری مشخصی داشته باشد، غذای سالم مصرف کنید و فعالیت بدنی داشته باشید، زیرا این موارد باعث بهتر شدن وضعیت جسمی افراد می‌شود و اعتمادبه‌نفس آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

به گفته متخصصان، لازم است افراد سطح ویتامین D و B12 بدن خود را بررسی کنند، زیرا این ویتامین‌ها به صورت مستقیم بر خلق‌وخوی افراد تأثیر می‌گذارد و کمبود آن باعث ایجاد افسردگی و اختلالات خلقی می‌شود. ارتباط برقرار کردن با دیگران نیز در این زمینه مؤثر است، انزوای اجتماعی باعث بروز افسردگی و دیگر اختلالات روانی می‌شود.

کد خبر 631238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.