اکران و نقد فیلم «ابلق» در رویداد سینماگپ خانواده

مسئول مرکز تخصصی خانواده شهرداری اصفهان گفت: در راستای تعالی و تحکیم خانواده فیلم «ابلق» برای شهروندان اصفهان اکران و توسط صاحب‌نظران روانشناسی و خانواده نقد و بررسی می‌شود.

رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فیلم «ابلق» در سینماگپ خانواده اصفهان اکران و در ادامه با حضور کارشناسان و حاضران در رویداد اکران و سپس نقد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکران و تحلیل فیلم ابلق دومین برنامه‌ای است که توسط مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود، اظهار کرد: فیلم‌ها متناسب با موضوع خانواده و مسائل اجتماعی انتخاب می‌شوند. این تناسب با توجه به معضلات و آسیب‌هایی که در جامعه و خانواده‌ها وجود دارد، لحاظ می‌شود.

مسئول مرکز تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اکران و نقد فیلم تی‌تی در نخستین رویداد سینماگپ تصریح کرد: فیلم تی‌تی چند خانواده را با هم مقایسه می‌کرد و در آن به مسائلی همچون جوانی جمعیت، فرزندآوری و طلاق به‌خوبی پرداخته شده بود.

وی با بیان اینکه فیلم ابلق استحکام و خستگی‌ناپذیری یک زن در خانواده را نشان می‌دهد، افزود: خیانت‌ها و روابط فرازناشویی از جمله مسائلی است که جامعه به آن مبتلا شده است و برای جلوگیری از این آسیب‌ها باید با طرح و برنامه عمل کنیم.

رضایی اظهار کرد: فیلم ابلق زنی را به نمایش گذاشته است که شرایط زندگی ایده‌آلی ندارد. یکی از نتایج فیلم این است که این زن با وجود بدترین شرایط اقتصادی، رفتاری و موقعیت خانوادگی‌اش، حیا و عفت خود را حفظ می‌کند.

وی ادامه داد: انتخاب فیلم‌ها در یک اتاق فکر بر اساس نظر و بررسی کارشناسان خانواده، پیشکسوتان و فعالان سینمایی صورت می‌گیرد و به مرحله اکران و نقد در رویداد می‌رسد.

مسئول مرکز تخصصی خانواده شهرداری اصفهان گفت: این فیلم با حضور محمدرضا عابدی، روانشناس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان و حمیدرضا محمودی‌نژاد، مشاور و درمانگر نقد و بررسی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نشست نخست از ۴۰۰ نفری که در زمان اکران حاضر شدند، ۳۵۰ نفر تا پایان نقد و بررسی فیلم تی‌تی در سالن حضور داشتند و از محتوای نشست تخصصی بهره بردند.

وی گفت: همه افراد بالای ۱۵ سال می‌توانند مخاطب فیلم ابلق در رویداد سینماگپ باشند و از مباحث تخصصی در مسیر تعالی و تحکیم خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان به تماشا و شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی اینترنتی www.cinematicket.org مراجعه و بلیت تهیه کنند. سینماگپ خانواده امروز _سه‌شنبه سیزدهم دی‌ماه_ در سینما سپاهان واقع در گذر فرهنگی چهارباغ اصفهان برگزار خواهد شد.

ابلق به کارگردانی نرگس آبیار محصول سال ۱۳۹۹ است که بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فاطمه کریمیان، مهران احمدی و گیتی معینی در آن بازی کرده‌اند.

این فیلم در سی‌ونهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را به دست آورد. ابلق دومین همکاری نرگس آبیار با هوتن شکیبا و الناز شاکردوست پس از شبی که ماه کامل شد، است.

کد خبر 630876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.