هجوم بازیگران و ستاره‌ها به تاک شوهای اینترنتی

برنامه های گفتگو محور یا به اصطلاح تاک شوها، همواره یکی از جذاب‌ترین و موفق‌ترین روش‌های برنامه سازی در دنیا بوده است. در فضای رسانه‌ای به برنامه‌های گفتگو محوری که مجری روبه‌روی یک مهمان متخصص می‌نشیند و درباره مسایل مختلف به سوالات میزبان پاسخ می‌دهد، اصطلاحا تاک شو گفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تاک‌شوها می‌تواند درباره موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اجرا شود و بسته به تخصص مهمان برنامه، طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کند و از این نظر متفاوت و جذاب است. در میان نمونه‌های وطنی تاک‌شوها که در رسانه ملی اجرا شده و تقریباً به مذاق مخاطبان خوش آمده می‌توان به ماه عسل، کوله پشتی، دورهمی، صندلی داغ، کتاب باز، خندوانه، مثلث شیشه‌ای و عبور شیشه‌ای اشاره کرد.

اما با گسترش فضای مجازی و تلویزیون‌های اینترنتی، برخی از مجریان و برنامه سازان به این مدیوم روی آوردند. مهم‌ترین دلیل این امر را می‌توان ایجاد امکان دعوت از چهره‌هایی دانست که یا حضورشان در رسانه ملی ناممکن است و یا خودشان ترجیح می‌دهند پایشان به تلویزیون باز نشود.

برنامه "آپارات" با اجرای فریدون جیرانی، "دید در شب" به میزبانی رضا رشیدپور و "سلفی کاری" از علی میرمیرانی، مهم‌ترین تاک‌شوهای اینترنتی هستند.

شبکه نمایش خانگی، خانه جدید تاک‌شوها

شیوع کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما باعث شد تا فیلمسازانی که نمی‌توانستند خانه نشینی را تاب بیاورند، راهی شبکه نمایش خانگی شوند و به این عرصه کوچ کنند تا حضور در فضایی تازه را تجربه کنند. در کنار ساخت سریال‌های شبکه نمایش خانگی، تولید تاک‌شوها نیز در پلتفرم‌های مختلف رونق گرفت. در این سال‌ها، بازیگران و خوانندگان بسیاری پا به عرصه اجرا گذاشتند که در این میان می‌توان به پژمان بازغی، حمید گودرزی، کامران تفتی، بنیامین بهادری و محمدرضا گلزار اشاره کرد. به نظر می‌رسد فضای هنری امروز به واسطه میزان علاقه مخاطبان تغییر می‌کند و چهره‌ها از مدیومی به مدیوم دیگر در حال حرکت هستند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که به صرف چهره بودن، نباید اجرای تاک‌شوها را به افراد شناخته شده سپرد، بلکه باید میزان سواد، دانش و توانمندی و قابلیت انجام این کار در این افراد را در نظر گرفت.

این روزها تاک‌شوهای مختلفی با اجرای چهره‌ها در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی یا تولید شده و در حال پخش است و یا مراحل پیش تولید را طی می‌کند و قرار است به زودی ضبط آنها آغاز شود. در ادامه نگاهی داریم به مهم‌ترین این تاک‌شوها.

هجوم بازیگران و ستاره‌ها به تاک شوهای اینترنتی

هم‌رفیق با اجرای شهاب حسینی

تاک‌شوی "هم‌رفیق" با اسپانسری آپ و حمایت نماوا ساخته شد و تبلیغات گسترده‌ای هم پیرامون آن صورت گرفت. حضور شهاب حسینی به عنوان یک ابرستاره و یکی از بازیگران موفق کشور که جوایز بین‌المللی نیز از آن خود کرده است برگ برنده این برنامه بود. البته نباید فراموش کرد که شهاب حسینی پیش از حضور در بازیگری در زمینه اجرا فعالیت داشته و مجری تلویزیون بود. "هم‌رفیق" با اجرای موسیقی زنده گروه بمرانی و طراحی دکوری که برای آن در نظر گرفته شده یک کپی خالص از تاک‌شوهای خارجی است. اولین مهمان "هم‌رفیق"، شروعی کوبنده برای این برنامه داشت. نوید محمدزاده، ستاره محبوبی که تا به حال در هیچ مصاحبه و تاک‌شوی تلویزیونی حضور نداشت و حالا قرار بود گفتگوی بی پرده‌ای با شهاب حسینی داشته باشد.

اما از همان دقایق نخستین اجرای این برنامه می‌شد به این نتیجه رسید که شهاب حسینی، تقریباً اجرا و مجری‌گری را فراموش کرده است. او به عنوان میزبان تاک‌شویی که مهمانان برجسته و محبوب و کمتر دیده شده‌ای در حوزه گفتگو دارد، نتوانسته از امکانات خود به خوبی بهره ببرد و هم‌رفیق جایگاه خود را به عنوان پر بازدیدترین برنامه در نماوا به سرعت از دست داد.

هجوم بازیگران و ستاره‌ها به تاک شوهای اینترنتی

منو بشناس با اجرای فرزاد فرزین

منو بشناس یک تاک‌شوی نوروزی بود که به مدت ۵ شب به میزبانی فرزاد فرزین و از طریق اپلیکیشن روبیکا و پیام رسان آی گپ، اجرا شد. در این برنامه برای اولین بار از کلیپ "منو بشناس" که با هنرمندی ۴۰ نفر از خوانندگان کشور و مشارکت مؤسسه ماوا تولید شده بود، رونمایی شد. در این تاک‌شو، گروه موسیقی رستاک نیز با اجرای زنده، فرزین را همراهی می‌کردند. فرزاد فرزین، خواننده شناخته شده پاپ، بعد از آنکه وارد دنیای بازیگری شد، اجرا را نیز با "منو بشناس" تجربه کرد. منو بشناس با ایجاد لحظاتی شاد برای مخاطبان با رویکردی متفاوت، موضوع قومیت‌های ایرانی را محور قرار داده و گفتگوهای مهمانان برنامه نیز حول مضمون قومیت‌ها و هویت ملی شکل گرفته بود. لیندا کیانی، نرگس محمدی و علی اوجی ازجمله مهمانان این تاک‌شو بودند.

هجوم بازیگران و ستاره‌ها به تاک شوهای اینترنتی

شب آهنگی با اجرای حامد آهنگی

پلتفرم فیلم نت، خلاف نماوا و فیلیمو، تمرکز خود را بر روی برنامه‌های ترکیبی و تاک‌شوهای سرگرم کننده قرار داده و هنوز به طور رسمی وارد سریال سازی نشده است. شب آهنگی عنوان اولین تاک‌شوی این پلتفرم است که پخش آن از اوایل سال جدید آغاز شد. حامد آهنگی که تجربه زیادی در اجراهای استیج و استندآپ دارد، اجرای این تاک‌شو را بر عهده گرفته است. برنامه ترکیبی "شب آهنگی" یک تاک‌شوی ترکیبی است که با حضور تماشاگران و اجرای زنده موسیقی، میزبان چهره‌های محبوب کشور است. حامد آهنگی به دلیل تجربه زیادش در اجراهای صحنه‌ای از پس اجرای این تاک‌شو به خوبی برآمده است.

هجوم بازیگران و ستاره‌ها به تاک شوهای اینترنتی

پیشگو با اجرای پژمان جمشیدی

کمتر کسی تصور می‌کرد که پژمان جمشیدی که به عنوان یک فوتبالیست از مستطیل سبز به دنیای بازیگری آمده بود تا این حد بتواند در این عرصه موفق باشد که به یکی از مهم‌ترین بازیگران امروز سینمای ایران تبدیل شود، اما گویا صاحبان پلتفرم‌ها تصمیم گرفته‌اند تا از محبوبیت جمشیدی بهره برده و اجرای یک تاک‌شو را به او بسپارند. کارگردانی این تاک‌شو را امین انتظاری و رضا بهاروند به طور مشترک بر عهده دارند، اما هنوز پلتفرمی که پخش آن را بر عهده دارد اعلام نشده است. در هر قسمت از برنامه پیشگو، پژمان جمشیدی میزبان چهره‌های شاخصی خواهد بود که پیش از این کمتر در برنامه‌های دیگر حضور داشته‌اند. حال باید منتظر ماند و دید آیا جمشیدی در اجرا نیز همچون بازیگری موفق خواهد بود یا عطای آن را به لقایش خواهد بخشید.

گفتنی است بهرام رادان و مصطفی زمانی نیز قرار است با تاک‌شوهای جدیدی به پلتفرم‌ها بیایند که هنوز جزئیاتی از آن منتشر نشده است.

کد خبر 488474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.