استفاده از ظرفیت خواهرخوانده‌های شهر اصفهان در برگزاری جشنواره فیلم کودک

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان به‌عنوان یک جهان‌شهر بین‌المللی ظرفیت‌های خوبی مثل شهرهای خواهرخوانده دارد که ما در فراخوان و برگزاری جشنواره فیلم کودک از این ظرفیت هم بهره خواهیم برد و تلاش می‌کنیم در بالاترین سطح و بهترین کیفیت این جشنواره را در اصفهان برگزار کنیم.

مجتبی شاهمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چندی قبل توافق‌نامه برگزای سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان بین شهرداری اصفهان و بنیاد سینمایی فارابی منعقد شد که در سال آینده شاهد برگزاری این رویداد بزرگ در حوزه سینما کودک خواهیم بود.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان علاوه بر محوریت اصلی، دارای صندوق حمایت از تولید فیلم‌ها در این حوزه است که در آن هرکدام از حامیان از جمله شهرداری اصفهان و بنیاد فارابی آورده و سهام دارد. همچنین هر فرد یا تشکل دیگری هم می‌تواند در حوزه سینمای کودک سرمایه‌گذاری کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فراخوان برگزاری، نحوه استفاده و قواعد کار صندوق در فاصله زمانی اواخر دی‌ماه تا اسفندماه اعلام خواهد شد و سینماگران می‌توانند طرح‌هایشان را ارائه کنند تا از اردیبهشت‌ماه و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان که جلسات پیچینگ و اعلام فاندها را خواهیم داشت، تصمیم‌گیری شود که کدام‌یک از آثار چگونه و به چه میزانی حمایت شوند.

وی اضافه کرد: این سیاست‌ها طی مراسمی در اصفهان به همراه رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کودک و نوجوانان برگزار خواهد شد.

شاهمرادی گفت: طی جدول زمان‌بندی که برنامه‌ریزی شده است، در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ اعلام اسامی فیلم‌هایی که حمایت صندوق به آنها تعلق خواهد گرفت، به اطلاع متقاضیان تولید اثر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ وارد مرحله زمان‌بندی جشنواره می‌شویم ادامه داد: مهرماه سال آینده جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوان در اصفهان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان در کنار برگزاری جشنواره کاری مشترکی است که به سینمای کودک کمک زیادی خواهد کرد و باعث می‌شود صندوق ماهیت اصلی خودش را پیدا و نقش مکمل جشنواره به خود بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان مرکز فعالیت‌های کودک و نوجوان است، تاکید کرد: سیاست‌های کلی و محورهای موضوعی در برگزاری این رویداد فرهنگی، توجه ویژه به مخاطب کودک و نوجوان است و ما در شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوع و متعددی برای این گروه سنی در نظر گرفته‌ایم‌.

شاهمرادی گفت: در تلاش برای ایجاد یک مرکزیت در حوزه کودک و نوجوان در اصفهان هستیم، تا این شهر به‌عنوان مرکزیت رویداد و مباحث کودک و نوجوان، بتواند با سابقه و ظرفیتی که در این بخش‌ها دارد نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وی در رابطه با متولی برگزاری جشنواره کودک در شهرداری اصفهان تصریح کرد: این جشنواره در دوره‌هایی با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و در دوره‌هایی با محوریت روابط عمومی و امور بین‌الملل برگزار شده اما در هر دوره معاونت فرهنگی نقش مؤثری در این زمینه داشته است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: اقدام مهمی که در این دوره در شهرداری اصفهان صورت گرفته این است که بتوانیم فعالیت‌های فرهنگی را در جایگاه خودش داشته باشیم؛ در همین رابطه انجام کارها و برنامه‌های جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان در دفتر تخصصی سینمای شهرداری اصفهان دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های شهر و به‌طور ویژه از شهرداری استفاده خواهیم کرد تا یک رویداد شایسته در این کلانشهر فرهنگی کشور رقم بخورد.

شاهمرادی اظهار کرد: هر کدام از نهادهایی که در این جشنواره حضور دارند شرح وظایفی دارند. حوزه ارتباطات بین‌المللی در بخش سینما مربوط به بنیاد فارابی است و این در کشورمان متداول است. همچنین اصفهان به‌عنوان یک جهان‌شهر بین‌المللی ظرفیت‌های خوبی مثل شهرهای خواهرخوانده دارد که ما در فراخوان و برگزاری از این ظرفیت هم بهره خواهیم برد و تلاش می‌کنیم در بالاترین سطح و بهترین کیفیت جشنواره فیلم کودک را در اصفهان برگزار کنیم.

به گزارش ایمنا، سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به میزبانی شهر اصفهان و توسط بنیاد سینمایی فارابی و با مشارکت شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد.

کد خبر 631101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.