حمل‌ونقل ارزان‌تر در اسلو با طراحی بلیت‌های جدید

شورای شهر اسلو، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر نروژ، با طراحی و ارائه بلیت‌های جدید، هزینه استفاده از انواع شیوه‌های حمل‌ونقل عمومی را ارزان‌تر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اسلو همزمان با رونمایی از بودجه خود برای سال جدید، از ارزان‌تر شدن حمل‌ونقل عمومی خبر داد و اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از ابتکار جدیدی که با ارائه بودجه شورای شهر اسلو در حال رونمایی است، بلیت در شبکه حمل‌ونقل عمومی از ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر خواهد شد.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این کاهش هزینه به‌دنبال اختصاص بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون کرونی به طرح جدید حمل‌ونقل عمومی مقرون‌به‌صرفه صورت گرفته است. در این طرح یک گزینه جدید برای خرید بلیت وجود دارد که به‌واسطه آن، هرچه بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده شود، هزینه بلیت کاهش بیشتری خواهد داشت. قیمت فعلی بلیت حمل‌ونقل عمومی در اسلو ۳۹ کرون است.

حمل‌ونقل ارزان‌تر در اسلو با طراحی بلیت‌های جدید

شورای شهر تاکید کرد که این طرح را پس از آزمایش روی ۴۰۰ نفر از فوریه تا پایان سال گذشته و به‌منظور تشویق افرادی طراحی کرده است که به‌طور مکرر از وسایل حمل‌ونقل عمومی بهره می‌برند. در طرح مذکور فردی که در طول ماه ۲۱ سفر در شبکه اتوبوس، تراموا و متروی اسلو داشته باشد، برای هر سفر خود از گزینه جدید تخفیف حمل‌ونقل برخوردار خواهد شد.

شورای شهر اعلام کرد که بلیت‌های انعطاف‌پذیر اسلو در وهله اول در سراسر منطقه یک این شهر در دسترس خواهد بود و گسترش آن به خارج از اسلو مستلزم اختصاص بودجه بیشتر است.

کد خبر 630735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.