روش‌های پیشگیری از بروز سنگ کلیه

پیروی از سبک زندگی سالم و نوشیدن آب کافی خطر بروز سنگ کلیه را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنگ کلیه از اتصال مواد معدنی، اسیدها و نمک‌ها در کلیه ایجاد می‌شود. این سنگ‌ها در کلیه قرار دارند و می‌توانند گاهی اوقات باعث انسداد دستگاه ادراری شوند و درد و فشار زیادی هنگام ادرار ایجاد کنند. پیشگیری از بروز سنگ کلیه با توجه به علت تشکیل سنگ و سابقه پزشکی فرد، به تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی یا داروهای مصرفی نیاز دارد.

پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که سابقه ابتلاء به سنگ کلیه را دارند روزانه ۲.۵ لیتر آب بنوشند. اگر در مناطقی با آب‌وهوای گرم و خشک زندگی می‌کنید، نیاز به نوشیدن آب بیشتری دارید. ادرار شفاف نشان‌دهنده نوشیدن آب کافی است. همچنین به افرادی که در معرض ابتلاء به سنگ کلیه قرار دارند، توصیه می‌شود از مصرف غذاهای حاوی اگزالات مانند اسفناج، بامیه، ریواس، چغندر، جوانه گندم، بادام زمینی، آجیل، چای، شکلات و محصولات سویا دوری کنند.

به گفته متخصصان، با وجود اینکه کلسیم موجود در مواد غذایی تأثیری در تشکیل سنگ کلیه ندارد، اما ممکن است احتمال تشکیل آن در برخی افراد را افزایش دهد. بنابراین برای مصرف مکمل کلسیم یا مواد غذایی سرشار از این ماده با پزشک مشورت کنید.

کد خبر 630702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.