چگونه می‌توان مانع بروز دیابت شد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش کردن و پیروی از رژیم غذایی سالم خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم با افزایش سن بیشتر می‌‎شود، افرادی که بالای ۴۵ سال سن دارند و درگیر اضافه وزن هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع دوم یا پیش دیابت قرار دارند. سابقه خانوادگی نیز خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. داشتن سبک زندگی سالم مانند ورزش کردن و پیروی کردن از رژیم غذایی سالم خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهد.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. بنابراین توصیه شده است که روزانه فعالیت بدنی داشته باشد. پیاده‌روی بهترین و ساده‌ترین نوع فعالیت بدنی است؛ مطمئن شوید که برای پیاده‌روی کفش مناسبی پوشیده‌اید و در محیط‌های مناسب مانند پارک‌ها پیاده‌روی کنید.

به منظور پیشگیری از بروز دیابت نوع دوم لازم است تغذیه مناسب و صحیح داشته باشید. متخصصان توصیه می‌کنند که برای بهبود سلامتی خود از گروه غلات کامل مانند نان سبوس‌دار، غلات آماده، برنج، آرد جو و جو دو سر، ماست، شیر و پنیر کم چرب میوه‌های و سبزیجات رنگی استفاده کنید. همچنین متخصصان اعلام کرده‌اند که افراد باید به منظور کاهش خطر بروز دیابت نوع دوم مصرف دسر و شیرینی را محدود کند زیرا سرشار از قند و چربی هستند.

کد خبر 629456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.