نوشیدن قهوه خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه دو فنجان قهوه یا بیشتر خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی را در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا دو برابر می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه اوزاکا در ژاپن به منظور بررسی تأثیر قهوه بر افزایش خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی‌وعروقی مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، فشار خون را به پنج دسته فشار خون نرمال (کمتر از ۸۵/۱۳۰ میلی‌متر جیوه)، فشار خون بالا نرمال (۸۹-۸۵ / ۱۳۹-۱۳۰ میلی‌متر جیوه)، فشار خون بالا درجه ۱ (۹۹-۹۰ / ۱۵۹-۱۴۰ میلی‌متر جیوه)، فشار خون بالا درجه ۲ (۱۰۹-۱۰۰/۱۷۹-۱۶۰ میلی‌متر جیوه) و فشار خون بالا درجه سه (بالاتر از ۱۱۰/۱۸۰ میلی‌متر جیوه) طبقه‌بندی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌وعروقی را در میان افرادی که فشار خون آن‌ها ۱۰۰/۱۶۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر بود، دو برابر افزایش داده است. نوشیدن یک فنجان قهوه در روز، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی‌وعروقی را در هیچ یک از گروه‌های فشار خون افزایش نداد.

به گفته محققان، افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از نوشیدن بیش از حد قهوه دوری کنند. از آنجایی که افراد مبتلا به فشار خون بالا، به تأثیرات کافئین حساس‌تر هستند، اثرات مضر کافئین ممکن است بیشتر از اثرات محافظتی آن باشد و حتی خطر مرگ‌ومیر را در میان این افراد افزایش دهد.

کد خبر 629180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.