اجرای طرح «همه باهم برای زاینده‌رود می‌نویسیم» برای کودکان

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در راستای تبدیل مسئله زاینده‌رود به مطالبه ملی، طرحی با عنوان «همه باهم برای زاینده‌رود می‌نویسیم» در مقطع سنی هشت‌ تا ۱۶ سال به همت دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود برگزار می‌شود.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گروه سنی کودک یکی از مهم‌ترین مقاطع سنی برای تأثیرگذاری و ورود به فعالیت‌های مختلف از جمله حوزه فرهنگی است.

وی افزود: موضوع خشکی زاینده‌رود از دو منظر باید به مطالبه ملی و استانی تبدیل شود، به این صورت که مردم چه در شهر و استان اصفهان و چه در سطح ملی، این مسئله مهم را یک دغدغه بدانند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این رویکرد که زاینده‌‎رود به یک مطالبه و دغدغه ملی تبدیل شود باید ادامه‌دار شود و تداوم داشته باشد، به این صورت که حتی اگر موضوع آب این رود تاریخی حل‌وفصل شد، بازهم حفاظت و پاسداشت زاینده‌رود برای مردم مهم باشد.

وی اظهار کرد: برای اینکه در آینده دوباره دچار موضوعات و مشکلاتی از این دست نشویم، باید اهمیت این رگ حیاتی در فلات مرکزی ایران را برای نسل‌های آینده به‌عنوان میراثی که باید از آن حفاظت شود، معرفی کنیم تا همه پاسبان میراثی باشند که سال‌های سال جاری بوده و حیات داشته است.

امامی با بیان اینکه دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود، طرح‌ها و فعالیت‌های متنوعی در سطح ملی و استانی دارد، افزود: یکی از این طرح‌ها، به‌طور ویژه برای مدیران و افراد تأثیرگذار در موضوع آب زاینده‌رود دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات حوضه زاینده‌رود به شکل مستقیم به عملکرد و تصمیمات مدیران در لایه‌های مختلف در سطح ملی و استانی وابسته است، ادامه داد: تولیدات و محتواهای متنوعی در این رابطه داشته‌ایم و آن‌ها را به مدیران بخش‌های مختلف ارائه کرده‌ایم.

اجرای طرح «همه باهم برای زاینده‌رود می‌نویسیم» برای کودکان

همه باهم برای زاینده‌رود می‌نویسیم

رئیس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود خاطرنشان کرد: طرحی با عنوان «همه باهم برای زاینده‌رود می‌نویسیم» در مقطع سنی هشت تا ۱۶ سال در مدارس شهر اصفهان اجرا می‌شود. در این طرح دانش‌آموزان را به نوشتن برای زاینده‌رود تشویق می‌کنیم.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزانی که به داستان‌نویسی علاقه داشته باشند، ابتدا در فراخوان ثبت‌نام می‌کنند. در ادامه افرادی که تشخیص داده شود علاقه و استعداد بیشتری در این زمینه دارند انتخاب می‌شوند و در ادامه آموزش مقدماتی نویسندگی را فرامی‌گیرند.

امامی تصریح کرد: دانش‌آموزان با نوشتن داستان‌هایی درباره زاینده‌رود استعداد خود در نوشتن و دغدغه برای زاینده‌رود را به منصه ظهور می‌رسانند. برترین‌های این آثار پس از داوری و انتخاب به شکل مکتوب و در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش برای تقویت فراگیران برتر این بخش در حوزه نویسندگی، افزود: محتواهایی در رابطه به زاینده‌رود و سیر تاریخی و تحول این رودخانه فلات مرکزی ایران در اختیار مشارکت‌کنندگان در طرح «همه باهم برای زاینده‌رود می‌نویسیم» قرار می‌گیرد تا بتوانند داستان‌های مناسب و جامعی بنویسند و استعداد خود در این بخش را محک بزنند.

رئیس دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود اظهار کرد: اختتامیه این رویداد فرهنگی در اسفندماه برگزار خواهد شد.

کد خبر 623453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.