برداشت‌ آب در حریم زاینده‌رود رویت‌پذیر شده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از رصد و رویت‌پذیر شدن برداشت آب در حریم زاینده‌رود (حدفاصل سد تا چم آسمان) از طریق کنتورهای هوشمند برق (فهام) خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سی و هفتمین جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، نمایندگان صنف کشاورزان و سایر اعضا برگزار شد.

در این نشست مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن گفت‌وگو و تعامل با نمایندگان صنف کشاورزان، اظهار کرد: بدون شک، حق و حقوق ذی‌نفعان زاینده‌رود باید به درستی پاسخ داده شود. رهبر انقلاب نیز به عنوان فصل‌الخطاب صریح و روشن فرمودند: «آب اصفهان مسئله مهمی است.»

وی ادامه داد: این سخنان برای ما مسئولان است تا بشنویم و بدون درنگ پیگیری کنیم. اگر تخلفی در حوضه زاینده‌رود اتفاق می‌افتد انتظار ما و مردم از قوه قضائیه پیگیری و اجرای قانون و عدالت است. رویکرد جدید قوه قضائیه بسیار امیدوارکننده است هرچند که با ایده‌آل فاصله دارد اما تلاش‌های بسیار خوبی جهت برقراری نظم و قانون انجام می‌شود و انتظار است دغدغه‌های مردم از مسیرهای تخصصی و جدی پیگیری شود.

معاون استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بررسی در خصوص زاینده‌رود چند جانبه است، گفت: بخشی از موضوعات مرتبط با زاینده‌رود حقوقی است و باید در مجرای خود پیگیری شود. بخش دیگر هم با مسئولان اجرایی است. باید همه مسئولان پاسخگو باشند اگر هم قبلاً جایی کوتاهی بوده، اینک وقت پاسخ‌دهی است. حقابه‌ها باید مشخص باشد و برای آینده تصمیم درست گرفته شود.

زینلیان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، مجموعه‌های آب منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق استان، تطابق انشعابات آب و برق به صورت پایلوت در کشور، در دستورکار وزارت نیرو قرار گرفت و در حال حاضر حدود ۹۵ درصد تطابق صورت گرفته است که کاری ارزشمند توسط وزارت نیرو و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: تمام برداشت‌های حریم زاینده‌رود (از سد زاینده‌رود تا چم آسمان) رؤیت پذیر شده است و در حال حاضر کنترل برداشت‌ها از طریق کنتورهای هوشمند برق (فهام) انجام می‌شود. خوشبختانه کنترل برداشت‌ها از بیست‌ویکم مهر تا سوم آذرماه به وسیله کنتورهای فهام تا میزان ۹۵ درصد صورت گرفته است.

معاون استاندار اصفهان گفت: البته با قابلیت‌های موجود در کنتورهای فهام، کشاورزان می‌توانند در زمان محدودیت استفاده از چاه آب، برای مصرف معمول خود از برق در حد مجاز استفاده کنند.

کد خبر 623199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.