طراحی نرم‌افزار افزایش امنیت تردد در شارلوت

نرم‌افزار TravelSafely (سفر امن) کاربران را به یک شبکه الکترونیکی حاوی داده‌های مربوط به تقاطع‌ها و خطوط عابر پیاده متصل می‌کند و از این طریق، امکان وقوع حادثه را در مسیر آن‌ها به حداقل می‌رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اداره ترابری شارلوت، شهری در ایالت کارولینای شمالی آمریکا نرم‌افزاری برای افزایش امنیت دوچرخه‌سواران، عابران پیاده، رانندگان خودروهای خصوصی و عمومی و موتورسواران توسعه داده است. این نرم‌افزار تاکنون در مناطق مختلف مورد آزمایش قرار گرفته است و با ارائه داده‌های مربوط به خطوط عابر پیاده و تقاطع‌های پرخطر شهری به کاربران، در افزایش امنیت آن‌ها حین عبور و مرور بسیار مؤثر عمل کرده است. در نتیجه مدیران تصمیم گرفته‌اند استفاده از آن را به‌طور رایگان برای تمام شهروندان امکان‌پذیر کنند تا از این طریق، امنیت تردد را برای آن‌ها به ارمغان بیاورند.

رویکرد هدف صفر سوانح خیابانی در شارلوت

مدیران شارلوت پیش از این ادعا کرده بودند که اقدامات بسیاری را برای تأمین صددرصدی امنیت معابر در شهر پیاده خواهند کرد و ترافیک خودرویی، مرگ‌های ناشی از سوانح خیابانی و آسیب‌های جسمی جدی را به طور کامل از میان خواهند برداشت. توسعه نرم‌افزار جدید به عنوان بخشی از رویکردهای شهر برای تحقق این هدف معرفی شده است. نکته جالب توجه در مورد نرم‌افزار TravelSafely این است که تمام اطلاعات اشتراکی آن به صورت ناشناس و حفاظت‌شده باقی می‌ماند.

طراحی نرم‌افزاری افزایش امنیت تردد در شارلوت

از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزار جدید حمل‌ونقل شارلوت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان دقیق سبز شدن چراغ راهنما را به کاربران خبر می‌دهد تا آن‌ها را برای شروع حرکت آماده کند.
  • نزدیک شدن به چراغ قرمز را به کاربران اطلاع می‌دهد تا به آن‌ها در آمادگی برای توقف به‌موقع یاری کند.
  • چنان‌چه سرعت کاربران بالا باشد و به مناطق دارای محدودیت سرعت نزدیک شوند، زنگ هشدار نرم‌افزار به صدا درمی‌آید تا آن‌ها را از لزوم کاهش سرعت آگاه کند.
  • به موتورسواران نزدیک شدن عابران پیاده و دوچرخه‌سواران را خبر می‌دهد.
  • کاربران وسایل نقلیه موتوری را از نزدیک شدن به تقاطع‌ها و خطوط عابر پیاده آگاه می‌کند تا سرعت خود را کم کنند.

تمام ساکنان شارلوت می‌توانند به طور رایگان نرم‌افزار "سفر امن" را دانلود کنند و از این پس، مطمئن‌تر از قبل به عبور و مرور در شهر بپردازند.

کد خبر 621421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.