با عرضه ربع سکه در بورس حباب آن از بین می‌رود

یک کارشناس بازار طلا گفت: با عرضه ربع سکه در بورس، حباب آن در حال کاهش است و اگر این سیاست ادامه یابد، شاهد از بین رفتن این حباب نیز خواهیم بود. 

عباد محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره کاهش قیمت ربع سکه پس از عرضه در بورس، اظهار کرد: اگر عرضه هر کالایی که تقاضا برای آن در بازار زیاد است به نحوی باشد که این تقاضا را تأمین کند، قیمت‌ها افزایش نمی‌یابد. هرگاه عرضه به اندازه تقاضا نباشد شاهد حباب‌های بزرگ در سکه هستیم.

وی با بیان اینکه حباب ربع سکه رقم چشمگیری است، افزود: بارها گفته شده تقاضا بازار سکه بیشتر به سمت سکه‌های با وزن پایین است، چراکه مردم قدرت خرید سکه با وزن بالا را ندارند.

این کارشناس طلا گفت: اگر این نیاز تأمین شود حباب ایجاد شده نیز کمتر شده و در نهایت از بین می‌رود. با عرضه ربع سکه در بورس، حباب آن در حال کاهش است و اگر این سیاست ادامه یابد شاهد از بین رفتن این حباب که یک پول زائد تحمیل شده به مردم است نیز خواهیم بود.

محمدولی همچنین درخصوص افزایش نرخ انس جهانی طلا، تصریح کرد: انس جهانی این روزها در پی تحولات ارزی، دچار نوسانات افزایشی شد؛ علاوه بر این، تقاضاهای کاذب نیز منجربه افزایش قیمت طلا شده است. افرادی که سرمایه‌های بلا استفاده دارند در زمان‌هایی که روند قیمت‌ها صعودی می‌شود به بازار ورود می‌کنند که همین موضوع منجر به تشدید نوسانات افزایش می‌شود.

کد خبر 620410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.