چه عاملی خطر بروز نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر فشار خون بالا بر بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، سوابق پزشکی ۱۶ هزار و ۱۳۴ فردی که آزمایش کووید -۱۹ مثبت داشتن را تجزیه و تحلیل کردند. از بین افراد مورد مطالعه، ۴۸ درصد از موارد که به نوع شدید یا کشنده کرونا مبتلا شده بودند، فشار خون بالا داشتند، در حالی که ۲۵ درصد از همه افراد مبتلا به کووید -۱۹ این مشکل را داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فشار خون بالا در موارد شدید و کشنده کووید -۱۹، تقریباً دو برابر بیشتر از کل موارد کووید -۱۹ بود. افرادی که فشار خون سیستولیک ۱۵۰ تا ۱۵۹ میلی‌متر جیوه داشتند در مقایسه با افرادی که فشار خون سیستولیک ۱۲۰ تا ۱۲۹ میلی‌متر جیوه داشتند با ۹۱ درصد احتمال بیشتر ابتلا به نوع شدید کووید -۱۹ مواجه بودند.

به گفته محققان، افراد مبتلا به فشار خون بالا در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ‌ومیر ناشی از آن قرار دارند. در این پژوهش به این موضوع نیز اشاره شد که نوع دارویی که افراد مبتلا به فشار خون بالا مصرف می‌کنند تاثیری در زمینه شدت بیماری کووید -۱۹ نداشته است.

کد خبر 619859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.