استراتژی بوستون برای گسترش سایبان‌های درختی

مدیران بوستون در ایالت ماساچوست آمریکا به پیروی از طرح جنگل‌کاری شهری، که به‌تازگی تصویب شده است، یک اداره جنگلداری ایجاد کرده‌اند تا از این طریق به گسترش سایبان‌های درختی در سراسر شهر بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئیس اداره جنگلداری بوستون پس از آغاز فعالیت خود در نظر دارد همواره بر تعداد نیروی کار این سازمان بیفزاید تا از این طریق به کاشت درختان بیشتر در سراسر شهر کمک کند و زیست‌پذیری مناطق و رفاه عمومی شهروندان را بهبود ببخشد. کارکنان این سازمان، موظف خواهند بود علاوه بر کاشت درختان جدید، به آبیاری و نگهداری از درختان قدیمی بپردازند و بر گسترش هرچه بیشتر سایه از طریق آن‌ها روی معابر شهری متمرکز شوند.

اقدام جدید بوستون برای احداث ساختمان جنگلداری در شهر به پیروی از طرح جنگل‌کاری شهری اتخاذ شد که این طرح در راستای افزایش پوشش‌های سبز شهری است تا همه ساکنان در نزدیکی محل زندگی خود از مزایای درختان بهره‌مند شوند. مدیر اداره جنگل‌داری بوستون در نظر دارد از ۱۰ گونه درختی که تاکنون در بوستون کاشت نشده است، بهره بگیرد تا از این طریق به افزایش تنوع زیستی شهر نیز کمک کند.

استراتژی بوستون برای گسترش سایبان‌های درختی

بدیهی است که وجود درختان در شهرها می‌تواند مزایای بسیاری برای آن‌ها به ارمغان بیاورد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش انتشار گازهای آلاینده از طریق جذب دی‌اکسید کربن، به حداقل رساندن اثرات جزایر گرمایی و حتی کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد. علاوه بر این، درختان به بهبود کیفیت آب محیط اطراف خود کمک زیادی می‌کند، ضمن این‌که از طریق ذخیره رواناب‌ها در خاک خود، امکان وقوع سیل را به حداقل می‌رساند.

تحقیقاتی که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، حاکی از آن بود که دمای هوا در بیش از ۱۰۰ شهر آمریکایی نسبت به حومه‌های آن‌ها حدود پنج درجه سلسیوس بالاتر است و نکته جالب‌توجه این است که اغلب افراد کم‌درآمد در این مناطق سکونت دارند. در واقع، طراحی نادرست شهرهای آمریکایی به وجود درختان و فضاهای سبز کمتر در مناطق محروم کشور منجر شده است و همین امر، ساکنان چنین محله‌هایی را در برابر بیماری‌های ناشی از تغییرات اقلیمی آسیب‌پذیرتر کرده است.

بدون شک، اقدام بوستون به گسترش درختان نقش مهمی در تغییر این رویه ایفا خواهد کرد و ایجاد مناطقی زیست‌پذیرتر و سبزتر را به دنبال خواهد داشت که همین امر می‌تواند رفاه را برای تمام ساکنان به طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد.

کد خبر 619247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.