طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت پای گوشت لبنانی مخصوص + نکات کلیدی آماده سازی خمیر

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ پای گوشت لبنانی به صورت خانگی و رژیمی به همراه نکات مهم برای آماده سازی خمیر آن در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، پای گوشت یک غذای لبنانی است که طعم و مزه بسیار خوب و لذیذی دارد. این غذا در کشور لبنان، طرفداران زیادی دارد چراکه آنها می‌توانند با طرز تهیه‌ای آسان یک پیتزای ساده و بدون پنیر درست کنند. علاوه بر این می‌توانید، از این غذا برای مهمانی‌ها و جشن‌های خود برای سرو روی میز استفاده کنید. این غذا علاوه بر خوشمزه بودن بسیار مفید است چراکه ویتامین‌ها و پروتئین‌های زیادی دارد.

مواد لازم برای تهیه پای گوشت مخصوص لبنانی

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی بزرگ ۲ عدد
رب انار ۴ قاشق غذاخوری
آب‌لیمو ۲ قاشق غذاخوری
دانه کاج یک پیمانه
جعفری خرد شده یک پیمانه
آرد ۷ پیمانه
مخمر مایع ۱ قاشق غذاخوری
آب گرم ۱ پیمانه
نمک ۱۰ قاشق چای خوری
فلفل، آویشن، زردچوبه، پودر سیر و پابریکا به میزان لازم

طرز تهیه پای گوشت مخصوص لبنانی

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت پای گوشت لبنانی مخصوص + نکات کلیدی آماده سازی خمیر

مرحله اول

در ابتدا باید به آماده کردن خمیر پای گوشت بپردازید. ابتدا ۲ پیمانه آب گرم آماده کنید سپس مخمر مایع را به همراه مقدار کمی نمک به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

در این مرحله ظرف دیگری بردارید و آرد را داخل آن بریزید سپس مقداری نمک هم به آن اضافه کنید و خوب آنها را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

مرحله سوم

پس از اینکه آرد و نمک به خوبی مخلوط شدند، مخمر مایع حل شده را به آن اضافه کنید سپس به خوبی با دست خود آن را ورز دهید. برای اینکه زمان کمتری طول بکشد و احساس خستگی نکنید، می‌توانید از همزن برقی نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم

در مرحله بعد سلفونی بردارید و روی ظرف را با آن بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه خمیر شما خوب استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از اینکه شعله گاز را روشن کردید، تابه بزرگی بردارید و روی آن قرار دهید. سپس مقداری روغن را داخل آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازی را در آن به صورت ریز خرد کنید و آنها را خوب هم بزنید تا رنگی طلایی به خود بگیرند.

مرحله ششم

پس از آن، گوشت‌هایی که از قبل چرخ کرده‌اید را داخل تابه به پیازها اضافه کنید و به خوبی آنها را هم بزنید. پس از اینکه چند دقیقه‌ای گوشت‌ها تفت خوردند، به طوری که رنگ آنها تغییر کرد، گوجه‌ها را خرد کنید و به مواد خود اضافه کنید.

مرحله هفتم

مقداری ادویه شامل زردچوبه، فلفل، آویشن، پابریکا و پودر سیر به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس ظرف دیگری بردارید و دانه‌های کاج را درون آن بریزید و به همراه رب انار آنها را بو دهید. سپس مقداری جعفری ریز شده را به مواد خود اضافه کنید. اگر دوست دارید می‌توانید مقداری آب لیمو هم به آن اضافه کنید. پس از اینکه چند دقیقه‌ای آنها را تفت دادید، زیر گاز را خاموش کنید.

مرحله هشتم

حالا زمان آن رسیده است که به سراغ خمیرهای پای گوشت بروید. خمیر را پهن کنید و آن را به صورت دایره‌هایی با قطر ۲۰ در بیاورید. پس از اینکه کاملاً دایره ها را پهن کردید، ۳ یا ۴ قاشق از مواد را روی دایره ها بریزید و آن را کاملاً روی خمیر پخش کنید.

مرحله نهم

در این مرحله، دایره ها را داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید و پس از اینکه ده دقیقه گذشت، شعله بالای فر را هم روشن کنید. در این هنگام باید روی دایره ها طلایی رنگ شود. پس از چند دقیقه، پای گوشت لبنانی شما آماده سرو است. می‌توانید آن را با کمی جعفری و پیاز خرد شده تزئین کنید.

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت پای گوشت لبنانی مخصوص + نکات کلیدی آماده سازی خمیر

نکات کلیدی تهیه پای گوشت لبنانی مخصوص

  • در صورت تمایل می‌توانید از ادویه‌ها و چاشنی‌های دیگر هم استفاده کنید.
  • برای تهیه خمیر در صورت تمایل می‌توانید از خمیر پیتزای نازک نیز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید می‌توانید از فلفل دلمه‌ای رنده شده نیز در تهیه این غذا استفاده کنید چراکه فلفل دلمه‌ای عطر بسیار خوبی به این غذا می‌بخشد. فقط توجه کنید که فلفل دلمه‌ای ها را ریز کنید. برای این کار می‌توانید از غذا ساز کمک بگیرید.
  • دقت کنید که مقدار کمی از آب لیمو را به مواد خود اضافه کنید چراکه ممکن است باعث شود که غذای شما مزه تلخی پیدا کند.
کد خبر 618771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.