ورزش عصرگاهی به کنترل قند خون کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش عصرگاهی به کنترل قند خون کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان هلندی به منظور بررسی تأثیر ورزش عصرگاهی بر کنترل قند خون، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، مردان و زنان ۴۵ و ۶۵ ساله با شاخص توده بدنی ۱۷ یا بیشتر را مورد ارزیابی قرار دادند. همه شرکت‌کنندگان تحت یک معاینه فیزیکی قرار گرفتند که در آن نمونه‌های خون برای اندازه‌گیری سطح گلوکز و انسولین خون هنگام ناشتا بودن و بعد از صرف غذا گرفته شد.

همچنین از افراد شرکت‌کننده در مطالعه درباره سبک زندگی سوالاتی پرسیده و میزان چربی کبد آن‌ها با اسکن MRI اندازه‌گیری شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ورزش بعدازظهر با کاهش ۱۸ درصدی مقاومت به انسولین و انجام آن در عصر با کاهش ۲۵ درصدی مرتبط است. محققان به این نتیجه رسیدند که زمان صرف شده برای انجام فعالیت بدنی متوسط تا شدید باعث کاهش محتوای چربی کبد و مقاومت به انسولین می‎‌شود.

به گفته پژوهشگران ورزش در بعدازظهر یا عصر می‌تواند بهتر از دیگر فعالیت‌های بدنی در طول روز به کنترل قند خون کمک می‌کند. البته این بدان معنا نیست که ما فقط باید در اواخر روز ورزش کنیم زیرا ورزش در هر زمان از روز مفید است. هنوز مشخص نیست که آیا همه افراد فواید یکسانی را از ورزش عصرگاهی دریافت خواهند کرد یا خیر. برای دست یافتن به این موضوع لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 618007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.