کاهش خطر ابتلا به زوال شناختی با مصرف مکمل

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه مولتی‌ویتامین خطر ابتلا به زوال شناختی را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر مصرف مولتی‌ویتامین روزانه بر خطر ابتلا به زوال شناختی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، بیش از دو هزار فرد بالای ۶۵ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. در این پژوهش اثرات یک مولتی‌ویتامین در مقابل یک گروه کنترل که عصاره کاکائو دریافت می‌کردند مورد آزمایش قرار گرفت.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف روزانه مولتی‌ویتامین، خطر بروز زوال شناختی را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد. شرکت‌کنندگانی که به مدت سه سال مولتی‌ویتامین مصرف کردند مغزشان تقریباً دو سال جوان‌تر بود. مصرف مولتی‌ویتامین برای افرادی که از بیماری‌های قلبی-عروقی رنج می‌برند نیز مفید بود. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی هستند.

به گفته محققان برای اینکه مصرف روزانه مکمل‌های مولتی‌ویتامین را برای جلوگیری از زوال شناختی توصیه کنیم، خیلی زود است و لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا نتایج به دست آمده ثابت شود. همچنین به‌منظور درک بهتر اینکه چرا مولتی‌ویتامین ممکن است برای افراد مسن‌تر مفید باشد باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

کد خبر 617731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.