تاثیر اصلاح الگوی خواب در درمان استرس مزمن

یک نوروفیزیولوژیست گفت: فردی که دارای استرس مزمن است، باید خواب و استراحت کافی داشته باشد؛ الگوی خواب این افراد باید اصلاح شود، زیرا در درمان استرس مزمن اهمیت بسیاری دارد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به درمان استرس مزمن، اظهار کرد: فردی که دارای استرس مزمن است، باید خواب و استراحت کافی داشته باشد، الگوی خواب این افراد باید اصلاح شود، زیرا در درمان استرس مزمن اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه افراد دارای استرس مزمن باید روزانه ۱۰ تا ۲۰ دقیقه نفس عمیق بکشند، ادامه داد: نفس‌های عمیق به ویژه نفس شکمی برای کاستن استرس توصیه می‌شود، این افراد باید در هر زمان تنها روی یک کار تمرکز داشته باشند، اگر تعداد کار بیشتری به صورت هم‌زمان انجام شود، احتمال بروز استرس مزمن بسیار زیاد است، در نهایت اگر از این طریق استرس مزمن کنترل نشد، مراجعه به روان‌پزشک، روان‌شناس و روان درمان‌گر توصیه می‌شود.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: برای اینکه فردی از استرس مزمن نجات یابد، ابتدا باید نشانه‌های پنهان و آشکار آن را بشناسد، محدودیت قائل شدن برای فعالیت‌ها و انتظارات از دیگر اقداماتی است که باید در این راستا انجام شود.

وی گفت: لازم است یک فرد بداند مسئول تمام اقدامات نیست و همه کارها قرار نیست یکسان و یک‌جا و به یک اندازه پیش برود، بلکه آن فرد باید بداند تا چه اندازه کشش و قابلیت کنترل بر فعالیت‌ها را دارد تا دچار آسیب نشود، همچنین افراد باید فعالیت‌ها را بر مبنای توانایی و زمانی که دارند، تنظیم کنند.

کد خبر 617393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.