طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت کوکی پودینگ پسته ای + نکات کلیدی آماده سازی خمیر

مواد لازم و آموزش مرحله به مرحله‌ طرز تهیه‌ کوکی پسته ای به صورت خانگی و رژیمی به همراه نکات مهم برای آماده سازی خمیر و کرم داخل آن در این مطلب آموزش داده شده است.

به گزارش ایمنا، کوکی یکی از شیرینی‌های پرطرفدار و خوشمزه در میان مردم است. کوکی ها، بیسکوئیت های خوشمزه ای هستند که در انواع مختلف شکلاتی، پسته ای، بادام، گردویی، کشمشی و … تهیه می‌شوند. برخلاف نظر برخی، کوکی اصلاً شیرینی سفت و خشکی نیست و بسیار لذیذ و نرم و خوشمزه است.

مواد لازم برای تهیه کوکی پودینگ پسته ای

پودینگ پسته ۵۰ گرم
کره نرم شده نصف فنجان
شکر ۴/‏۳‬ فنجان
تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
آرد یک و نیم فنجان
نمک به مقدار کم

مواد لازم برای درست کردن کرم بین کوکی ها

کره نرم شده نصف فنجان
پودر شکر ۲۲۵ گرم
وانیل نصف قاشق چای خوری
شیر ۱ قاشق غذاخوری
اسپرینکل سبز یا شکر سبز در صورت تمایل

طرز تهیه کوکی پودینگ پسته

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت کوکی پودینگ پسته ای + نکات کلیدی آماده سازی خمیر

مرحله اول

در ابتدا تمام مواد یخچالی را از یخچال بیرون آورید و به مدت نیم ساعت در فضای آشپزخانه قرار دهید تا هم دما با محیط شوند. از قبل کاسه‌ای بردارید و کره، شکر و پودینگ را داخل آن بریزید، سپس هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند و مانند پفک شوند.

مرحله دوم

در این مرحله یک عدد تخم مرغ بردارید و به مواد خود اضافه کنید. سپس آن را با دور تند همزن برقی بزنید تا به صورت کامل با یکدیگر ترکیب شوند. پس از آن، ظرفی بردارید و آرد و نمک را داخل آن الک کنید. این کار را ۳ بار انجام دهید سپس آنها را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس آنها را به مواد خود اضافه کنید و هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید تا خمیر به دست آمده شما کاملاً یکدست شود.

مرحله سوم

لایه‌ای از کاغذ روغنی بردارید و آن را روی میزی پهن کنید. سپس خمیر را روی آن قرار دهید و روی آن را دوباره با لایه دیگری از کاغذ روغنی بپوشانید. سپس وردنه‌ای بردارید و با استفاده از آن خمیر را باز کنید تا ضخامت آن به نیم سانتی متر برسد.

مرحله چهارم

خمیر پهن شده را داخل سینی قرار دهید سپس آن را داخل فریزر قرار دهید. اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر سرد شود سپس آن را بیرون آورید و روی سطحی صاف قرار دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله کاغذ روغنی را از روی خمیر بردارید و با قالب دایره شکل آن را قالب بزنید. توجه کنید که بهتر است دایره ها به قطر ۶ سانتی متری باشد. پس از آن، وسط هر خمیر را با استفاده از قالب شبدر یا هر برگ گل دیگری به اندازه ۳ سانتی متر خالی کنید.

مرحله ششم

خمیرها را دوباره داخل فریزر قرار دهید و منتظر بمانید تا سرد شوند. در این بین، خمیرهایی که باقی مانده‌اند را دوباره جمع کنید و پس از اینکه آنها را کمی ورز دادید، دوباره قالب بزنید سپس مراحل قبل را تکرار کنید.

مرحله هفتم

در این هنگام خمیرها را از فریزر بیرون آورید. سپس یک عدد سینی فر بردارید و روی آن را با استفاده از یک کاغذ روغنی بپوشانید. سپس خمیرهای قالب زده را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید.

مرحله هشتم

در این مرحله، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا حدود ۶ الی ۸ دقیقه کوکی ها داخل فر پخته شوند. سپس کره نرم شده، پودر شکر، وانیل و شیر را که مواد بین کوکی ها هستند، به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید تا به خود فرم بگیرند.

مرحله نهم

پس از اینکه کوکی ها پخته شدند، آنها را از فر بیرون بیاورید و منتظر بمانید تا خنک شوند. سپس میان هر کوکی را با استفاده از مقداری مواد آغشته کنید و کمی آن را فشار دهید تا به آن بچسبد. محلی را که به شکل شبدر قالب زدید را با شکر سبز یا اسپرینکل پر کنید. سپس با انگشت خود، آن را کمی فشار دهید تا کاملاً به کرم بچسبند. در این زمان کوکی را تکان دهید تا شکرهای اضافی آن بریزد. در این هنگام کوکی پودینگ پسته شما آماده سرو است.

طرز تهیه و آموزش مرحله به مرحله پخت کوکی پودینگ پسته ای + نکات کلیدی آماده سازی خمیر

نکات کلیدی طرز تهیه کوکی پودینگ پسته

  • شما می‌توانید کوکی ها را درون ظرف درب بسته قرار دهید بدین ترتیب می‌توانید مدت زمان بیشتری آنها را نگهداری کنید.
  • شما می‌توانید کوکی پودینگ پسته را به عنوان دسر در میان وعده خود میل کنید.
  • مقدار مواد اولیه و دستور تهیه این شیرینی برای ۸ نفر مناسب است.
  • زمان آماده سازی، پخت و انتظار این دسر حدود ۴۰ دقیقه است.
کد خبر 614987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.