تاثیر بادام بر بهبود سلامت سیستم ایمنی

متخصصان معتقدند که مصرف روزانه بادام می‌تواند سلامت روده را تقویت کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی تأثیر مصرف بادام بر بهبود سلامتی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف ۸۷ شرکت‌کننده بالغ سالم را که قبلاً کمتر از مقدار توصیه شده فیبر مصرف می‌کردند و معمولاً غذاهای ناسالم مانند شکلات یا چیپس مصرف می‌کردند را انتخاب کردند. افراد به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول در روز ۵۶ گرم بادام کامل مصرف می‌کرد، گروه دوم روزانه ۵۶ گرم بادام آسیاب شده مصرف می‌کرد و گروه کنترل طی یک ماه کلوچه‌های پرانرژی استفاده کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف بادام کامل و آسیاب‌شده می‌تواند رژیم‌غذایی افراد را بهبود ببخشد و مصرف بیشتری از اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر، پتاسیم و دیگر مواد مغذی مهم را برای آن‌ها فراهم کند. بخشی از تأثیر میکروبیوتای روده بر سلامت انسان از طریق تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه مانند بوتیرات است. این مولکول‌ها به عنوان منبع سوختی برای سلول‌های روده بزرگ عمل می‌کند، جذب دیگر مواد مغذی را در روده تنظیم می‌کند و باعث تعادل سیستم ایمنی می‌شود.

به گفته محققان مصرف انواع خاصی از غذاها بر نوع باکتری‌های ساکن در روده انسان و نقش مرتبط با سلامتی آن تأثیر می‌گذارد. مصرف یک مشت بادام در روز به میزان قابل‌توجهی تولید بوتیرات را افزایش می‌دهد که یک اسید چرب با زنجیره کوتاه برای افزایش سلامت روده است.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Clinical Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 614660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.